ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sünneti Anlamada Yöntem TİB544 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hadislerin doğru anlaşılmasının engellerini değerlendirir.
    2-Eski ve yeni anlama metodolojilerini mukayese eder.
    3-Hadislerin yanlış anlaşılma sebeplerini açıklar.
    4-Hadisin doğru anlaşılması ile ilgili hadis ilimlerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Hadislerin bir yöntem çerçevesinde anlaşılmasının hadis öğretimi açısından önemi K1 bölüm 1
    2 Hz. Peygamber döneminde sünnetin anlaşılmasında takip edilen yol K1 bölüm 1
    3 Sahabenin sünnet anlayışı K1 bölüm 2
    4 Sahabe ve tabiin dönemi sonrası sünneti anlama çabaları K1 bölüm 2
    5 İsnad tenkidi ve sünnetin anlaşılması K1 bölüm 3
    6 Metin tenkidinin sünnetin anlaşılmasındaki yeri K1 bölüm 3
    7 Metin tenkidinin esasları K1 bölüm 4
    8 Hadislerin Kurana arzı meselesi K2 bölüm 1
    9 Hadislerin hadislere veya sünnete uygunluğu meselesi K2 bölüm 1
    10 Hadislerin akla uygunluğu ve bununla ilgili uygulamalar K2 bölüm 2
    11 Sünnetin anlaşılmasında tarihin rolü K2 bölüm 2
    12 İslamın genel prensipleri ve sünnetin anlaşılması K2 bölüm 3
    13 Tecrübe ve müşahedenin sünnetin anlaşılmasındaki rolü K2 bölüm 3
    14 Sünnetin anlaşılması çabaları ve muhtemel sorunlar K2 bölüm 4
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Arif GEZER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yusuf el-Kardavi, Sünneti Anlamada Yöntem, İstanbul. 2001 K2. Mehmet Görmez, Sünnet ve Hadisin Anlaşılması ve Yorumlanmasında Metodoloji Sorunu, Diyanet Vakfı yay. 2014
    Yardımcı Kitap YK1. Bünyamin Erul, Sahabenin Sünnet Anlayışı, Ankara 1998
    Dersin Amacı Sünneti anlamada yöntem ihtiyacı ve sorununu, hadislerin doğru anlaşılmasının önündeki belli başlı engelleri, fıkhul-hadis ve hadislerin anlaşılması, bu husustaki geleneksel ve yeni metodoloji tartışmalarını mukayeseli olarak ele alır.
    Dersin İçeriği Sünneti anlama hususundaki geleneksel hadis ilimleri, hadisleri anlama problemleri, yeni anlama yöntemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 4
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 5
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 5
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 5
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 5
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 5
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 5
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster