|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Haberin öne geçme nedenlerinin analizi -I
|
|
|
2
|
Haberin öne geçme nedenlerinin analizi -II
|
|
|
3
|
Haberin öne geçme nedenlerinin analizi -III
|
|
|
4
|
Mübtedanın öne geçme nedenlerinin analizi
|
|
|
5
|
Mefûlün öne geçme nedenlerinin analizi
|
|
|
6
|
Câr ve mecrûrûn öne geçme nedenlerinin analizi.
|
|
|
7
|
Cins isminin kattığı anlamların analizi
|
|
|
8
|
Nehy, olumsuzluk ve mastar edatı olan ma`ların arasındaki farklar
|
|
|
9
|
Hasr ve kasr üslûbunun semantik analizi
|
|
|
10
|
Tasğîrin semantik analizi
|
|
|
11
|
Uyarma ve teşvik etmenin semantik analizi
|
|
|
12
|
Me`âni Harfleri -I
|
|
|
13
|
Me`âni Harfleri -II
|
|
|
14
|
İsmi Tafdil
|
|
|
Ön Koşul
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğrt. Üyesi Mehmet Ali AYTEKİN
|
|
Dersi Verenler
|
1-)10976 10976 10976
|
|
Ders Yardımcıları
|
Bölümün öğretim elemanları
|
|
Kaynaklar
|
İD, Mohammed, En-Nahvü`l-Musaffa, Alemül Kütub, Kahire 2005.
|
|
Yardımcı Kitap
|
İD, Mohammed, En-Nahvü`l-Musaffa, Alemül Kütub, Kahire 2005.
|
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin Arap dilbilgisinin uzman kişiler tarafından
bilinmesi gereken konuları öğrenmesidir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Haber, Mübteda, Mefûl, Câr ve mecrûr, Cins ismin anlam farklılıkları, Nehy, Hasr ve kasr üslûbunun semantik analizi, Tasğîrin semantik analizi, Uyarma ve teşvik , Me`âni Harfleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir.
|
2
|
|
2
|
Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur.
|
3
|
|
3
|
Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır.
|
-
|
|
4
|
Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir.
|
-
|
|
5
|
Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir.
|
1
|
|
6
|
Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder.
|
-
|
|
7
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir.
|
4
|
|
8
|
Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir.
|
-
|
|
9
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir.
|
2
|
|
10
|
Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar.
|
-
|
|
11
|
Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır.
|
2
|
|
12
|
Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir
|
-
|
|
13
|
Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler.
|
-
|