ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Arapça İrab Teknikleri TİB543 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Harekesiz bir metni usulüne uygun şekilde okur.
    2-Kaynak dilde yazılmış bir metni Arapçaya sözlü olarak aktarırken düzgün bir şekilde aktarır.
    3-Kelimelerin yapılarına göre hangi işaretin hangi tür kelimenin sonuna geleceğini anlar ve kelimenin görevini belirler.
    4-Usulüne uygun olarak okuduğu metni kendi diline aktarır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, Kelimelerin i`râb alanları ve almayanları Mu`reb ve mebnîler.
    2 Sonu değişmeyen Kelimeler: Mebnî İsimler
    3 Sonu değişmeyen Kelimeler: Mebnî Fiiler
    4 Mu`reb kelimelerin sonlarına gelen i`râb işaretleri
    5 Ref` hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri
    6 Nasb hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri
    7 Cer hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri
    8 Cezm hâlindeki isimlerin i`râbı ve i`râb alâmetleri
    9 Lâfzî, takdiri ve mahalli i`râb
    10 Kelimelerin ve cümlelerin mahalli i`râbı
    11 Kelimelin ve cümlelerin i`râbında dikkat edilecek noktalar
    12 Arapça şiir beytleri üzerinde i`râb çözümlemeleri
    13 Arapça bir metin üzerinde i`râb çözümlemeleri
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Mehmet Ali AYTEKİN
    Dersi Verenler

    1-)10976 10976 10976

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar el-Antâkî, Muhammed, el-Minhâc fil-Kavâid vel-İ`râb, İstanbul,1985. Abbâs Hasan, en-Nahvu`l-Vâfî, I-IV, 4. bs., Mısır, 1966 En-Nahvu`l-Vâdih, Ali el-Cârim- Mustafa Emin, I-II, Mısır, ts. el-Hâşimî, Ahmed b. İbrâhîm b. Mustafâ, el-Kavâidu`l-Esâsiyye lil-Luğatil-Arabiyye, Beyrut, 1354/1933. Fahruddîn Kabâve, İ`râbul-Cumel ve Eşbâhu`l-Cumel, Halep, 1991. Resul Sevinç, Arapçada Cümle Yapısı, Ensar Neşriyat, 2007, İstanbul.
    Yardımcı Kitap el-Antâkî, Muhammed, el-Minhâc fil-Kavâid vel-İ`râb, İstanbul,1985. Abbâs Hasan, en-Nahvu`l-Vâfî, I-IV, 4. bs., Mısır, 1966 En-Nahvu`l-Vâdih, Ali el-Cârim- Mustafa Emin, I-II, Mısır, ts. el-Hâşimî, Ahmed b. İbrâhîm b. Mustafâ, el-Kavâidu`l-Esâsiyye lil-Luğatil-Arabiyye, Beyrut, 1354/1933. Fahruddîn Kabâve, İ`râbul-Cumel ve Eşbâhu`l-Cumel, Halep, 1991. Resul Sevinç, Arapçada Cümle Yapısı, Ensar Neşriyat, 2007, İstanbul.
    Dersin Amacı İ`râb işaretlerin hangi kelimede ne türden olduğunu öğrenciye göstermek ve kelimeyi doğru okumasını ve doğru bir şekilde anlamasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Mu`reb ve mebnîler, Mu`reb kelimelerin sonlarına gelen i`râb işaretleri, Ref? hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Nasb hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Cer hâlindeki isimlerin i?râbı ve i?râb alâmetleri, Nesir, şiir, dinî ve edebî metinlerden seçilmiş örnek parçalar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 3
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 1
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 4
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 2
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. 4
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. 5
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir 5
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster