ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş İslami Akımlar TİB542 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çağdaş İslam Akımlarını tanımlar.
    2- Bu akımların amacını açıklar
    3- İslam dünyasında ortaya çıkan dini akımların doğuşuna etki eden sebepleri açıklar.
    4-Dini akımları meydana getiren unsurları açıklar.
    5-Dini akımlar arasındaki farkları ayırt eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   198
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,6 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin genel bir tanıtımı, içeriği ve metodu.
    2 Çağdaş İslami hareketlerin ortaya çıkmasına etki eden faktörler.
    3 Çağdaş dini hareketlerin dini gerekçeleri.
    4 Günümüz İslami hareketler.
    5 Muhafazakar ve reformist dini hareketler.
    6 Siyasal İslamcılık.
    7 Ara Sınavlar.
    8 Akılcı ve felsefi İslamcılık.
    9 İslam ve Çağdaşlık.
    10 İslam ve modernite.
    11 Selefi hareket ve sebepleri.
    12 Türkiyede dini hareketlerin ortaya çıkmasının sebepleri.
    13 Türkiyede İslami düşünce, dini cemaatler ve görüşleri.
    14 Türkiyede din anlayışında değişim süreci
    Ön Koşul Bu dersin ön koşulu yoktur.
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğrt. Üyesi Yaşar Ünal
    Dersi Verenler

    1-)10944 10944 10944

    Ders Yardımcıları Bölümün öğretim elemanları
    Kaynaklar İsmail Kara, Türkiyede İslamcılık Düşüncesi, İstanbul: Ensar Yayınları, 1990 Fazlurrahman, İslam ve Çağdaşlık, trc. A. Açıkgenç-H.Kırbaşoğlu, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 1996
    Yardımcı Kitap İsmail Kara, Türkiyede İslamcılık Düşüncesi, İstanbul: Ensar Yayınları, 1990 Fazlurrahman, İslam ve Çağdaşlık, trc. A. Açıkgenç-H.Kırbaşoğlu, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 1996
    Dersin Amacı Çağdaş siyasî-dinî akımları ve din anlayışlarındaki farklılıkları tarihsel, siyasi, dini, sosyo-psikolojik açıdan tahlil etmek ve bunların müslüman toplumlardaki olumlu ve olumsuz etkilerini ortaya koymaktır
    Dersin İçeriği Çağdaş İslam Akımlarının tanımı, amacı, konusu ve kaynakları; din ile dini akım arasındaki ilişki; çağdaş İslam akımlarının ortaya çıkmasında etkili olan faktörler; günümüz İslami akımları, bunların kavramsal, yapısal ve dini-fikri analizi; geleneksel ve yenilikçi dini akımlar; siyasi, fikri-felsefi İslamcılık; Selefilik
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 1
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 2
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 3
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 2
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. -
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 1
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. 2
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster