ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Uzmanlık Alan Dersi TİB700 GÜZ-BAHAR 8+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Analitik düşünebilme bilgi ve becerilerini geliştirir.
    2-Veri analizi yapma ve sonuçları uzman düzeyinde yazılı veya sözlü sunma becerisi kazanır.
    3-Bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma becerisi ile yeni sentezlere ulaşır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)148112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60133
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   188
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,27 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. K1 (1. Bölüm s.9-15), YK1(1. Bölüm, s. 15-20)
    2 Tezi ile ilgili güncel yaklaşım ve yöntemlerin yorumlanması K1 (1. Bölüm, s.16-23), YK1 (1. Bölüm, s. 20-27)
    3 Tezde kullanılacak veri toplama ve yöntemlerin belirlenmesi K1 (2. Bölüm, s. 24-31), YK1 (2. Bölüm, s. 27-31).
    4 Alan ve yöntem ile ilgili literatür takibi. K1 (3. Bölüm, s.31-37), YK1(2. Bölüm, s. 35-45).
    5 Tez çalışmasının teorik arka planı hakkında literatür takibi. K1 (3. Bölüm, s.37-45) , YK1 (2. Bölüm, s.48-55)
    6 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. K1 (4. Bölüm, s. 45-62), YK1 (8. Bölüm, s.216-230)
    7 Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. K1 (5. Bölüm, s. 72-93), YK1 (6. Bölüm, s. 102-115).
    8 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. K1 (6. Bölüm, s. 102-130), YK1 (6. Bölüm, s. 115-130).
    9 Rapor hazırlama ve sunma. K1 (7. Bölüm, s. 130-151), YK1 (8. Bölüm, s.216-230).
    10 Literatür takibi, not alma ve değerlendirme. K1 (8. Bölüm, s. 152-174), YK1 (6. Bölüm, s. 102-130).
    11 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. K1 (9. Bölüm, s. 175-189), YK1 (2. Bölüm, s.55-65).
    12 Yorum, değerlendirme ve analiz. K1 (9. Bölüm, s. 189-210), YK1 (8. Bölüm, s.216-221).
    13 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü. K1 (11. Bölüm, s. 223-260), YK1(9. Bölüm, s. 250-290)
    14 Değerlendirme, rapor hazırlama ve sunum. K1 (11. Bölüm, s. 223-260), YK1(9. Bölüm, s. 250-290)
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi İsmail KILIÇ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Burhan Çonkor

    2-)Doçent Dr Cemil Liv

    3-)Doçent Dr Yaşar Ünal

    4-)10976 10976 10976

    5-)11041 11041 11041

    6-)Doktor Öğretim Üyesi Abdulhekim Ağırbaş

    7-)11049 11049 11049

    8-)Doktor Öğretim Üyesi Yahya Arslan

    9-)11058 11058 11058

    10-)Doktor Öğretim Üyesi İsmail Kılıç

    11-)11185 11185 11185

    12-)Doktor Öğretim Üyesi İbrahim Hanek

    13-)Doktor Öğretim Üyesi Bekir Yıldırım

    14-)Doktor Öğretim Üyesi Arif Gezer

    15-)Doktor Öğretim Üyesi Hidayet Zertürk

    16-)Doktor Öğretim Üyesi Semra Nurdan Yağlı Soykan

    Ders Yardımcıları Bölüm Öğretim Üyeleri
    Kaynaklar K1. Karasar, N. (1995). Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Alkm Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Kırbaş, D. Ekim Çevik, F. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Güneş Kitabevi Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olmasını, tezini yürütmesini ve sonuçlandırmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alanyazın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. -
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 3
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. -
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 4
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. -
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 5
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. 4
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. 4
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster