ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kur`an-ı Güzel Okuma TİB556 GÜZ-BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kur`an Okumaya Dair Farklı Düzey ve Kavramları Takip Eder.
    2-Güzel Kur`an Okumada Sahip Olunması Gereken Bireysel Nitelikleri Sergiler.
    3-Güzel Kur`an Okumada Sahip Olunması Gereken İlimlerin Neler Olduğunu Tartışır.
    4-Güzel Kur`an Okumayı Sağlayan Mahreç, Sıfat ve Tecvide Dair Uygulamaları Sergiler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1410140
    Ödevler2032163
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)30133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 50155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   253
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     8,43 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kur`an`ı Okumanın Keyfiyeti ve Farklı Okuma Düzeylerine Dair Kavramlar (Kıraat, Tilavet vb.) K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    2 Güzel Kur`an Okuyabilmek İçin Sahip Olunması Gereken Kişisel Özellikler K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    3 Güzel Kur`an Okuyabilmek İçin Sahip Olunması Gereken İlimler K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    4 Mehâric-i Hurûfa ve Sıfat-ı Hurûfa Dair Bilinmesi ve Uygulanması Gerekenler K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    5 Med ve Ğunne Uygulamalarına Dair Bilinmesi ve Uygulanması Gerekenler K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    6 İdğam ve Diğer Tecvid Uygulamalarına Dair Bilinmesi ve Uygulanması Gerekenler K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    7 Kur`an Tilavetinde Vakf ve İbtidâ K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    8 Tilavet Mertebeleri (Tahkîk, Tedvîr, Hadr) Konusunda Bilinmesi ve Uyulması Gerekenler K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    9 Yüzüne Okuma Konusunda Metne Aşina Olmanın Önemi ve Usulleri K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    10 Ezber Yapma ve Tekrar Etmede Usul K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    11 Kur`an Tilavetinde Dudak Talimi K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    12 Kur`an Tilavetinde Nebr ve Temsîlî Okuyuş K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    13 Kur`an Tilavetinde Arapça, Meal ve Tefsir Bilgisinin Önemi K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    14 Güzel Kur`an Okumada Sesi ve Nefesi İyi Kullanabilmenin Önemi K1 Bölüm 1, K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2; YK1 Bölüm 3, YK3 Bölüm 1, YK4 Bölüm 2, YK5 Bölüm 3.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Abdulhekim AĞIRBAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Bölümün Öğretim Elemanları
    Kaynaklar K1. Pakdil, R. (2014). Ta`lim Tecvid ve Kırâat. 5. Baskı. İFAV Yayınları, İstanbul. K2. Çetin, A. (2013). Kur`an Okuma Esasları. Emin Yayınları, Bursa. K3. Zerkânî, M. A. (1415/1995). Menâhilü`l İrfân fi Ulûmi`l-Kur`ân. Thk. Fevvâz Ahmed Zemereli, 2 Cilt. Dâru`l-Kitâbi`l-Arabiyye, Beyrut. K4. Ağırbaş, A. (2021). Kırâat Eğitim-Öğretim Geleneği ve Günümüzdeki Uygulamalar (Türkiye-Suudi Arabistan-Mısır Örneği), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Temel İslam Bilimleri ABD. Ankara. K5. Temel, N. (2016). Kur`ân Kıraatında Vakf ve İbtidâ. İVAF Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Meraşî, M. B. (1429/2008). Cühdü`l-Mukill (Saçaklızâde). Thk. Sâlim Kaddûrî Hamed. Dâru Ammâr, Amman. YK2. Mehmed Zihni Efendi. (1910). el-Kavlü`s-Sedîd fî İlmi`t-Tecvîd. Dâru`t-Tabbâatü`l-Âmire, B.y. YK3. Kastallânî, E. A. M., (1434/2012). Letâifü`l-İşârât li-Fünuni`l-Kırâat. Thk. Merkezü Dirâsâti`l-Kur`aniyye. Melik Fehd Mushaf Matbaası, Medine. YK4. Suyûtî, E. C. A. (2008/1429). el-İtkân fî Ulûmi`l-Kur`ân, Thk. Şuayb el-Arnaud. Müessesetü`r-Risâle Naşirûn, Dımeşk. YK5. İbnü`l-Cezerî, M. Y. (ts.). en-Neşr fi`l-Kıraâti`l-Aşr. Thk. Ali Muhammed Dabba. Dâru`l-Kütübi`l-İlmiyye, Beyrut.
    Dersin Amacı Bu Dersin Amacı Öğrencilerin Güzel Kur`an Okumanın Usul ve Esaslarının Neler Olduğunu Kavramalarıdır.
    Dersin İçeriği Güzel Kur`an Okumayı Sağlayan İlimler, Esas ve Usuller.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel İslam Bilimleri ile ilgili temel kavram ve problemleri tanıyabilir ve bunlar üzerinde mukayeseli değerlendirmeler yapabilir. 5
    2 Temel İslam Bilimlerinin farklı alt disiplinlerinde oluşturulan literatür hakkında yeterli bilgi sahibi olur. 4
    3 Kendi başına ve takım olarak bilimsel araştırma tekniklerine ve etiğine uygun akademik eser yazabilme yeteneği kazanır. 5
    4 Temel İslam bilimleri alanındaki klasik ve modern kaynakları anlayabilir ve analiz edip akademik çalışmalarda kullanabilir. 3
    5 Temel İslam Bilimleri alanında analitik ve kategorik akıl yürütebilir ve mevcut birikimden yeni bilgiler üretebilir. 5
    6 Disiplinler arası araştırma ve değerlendirme yapabilme becerisini elde eder. 5
    7 Temel İslam Bilimleri alanındaki araştırmaları sistematik ve tutarlı bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarabilir. -
    8 Temel İslam Bilimleriyle ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapabilir ve öneriler sunabilir. -
    9 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgilerin sahihliğini ve kaynak değerini tespit edebilir. -
    10 Temel İslam Bilimlerinin tarihsel gelişimi ve aşamaları kavrar. -
    11 Temel İslam Bilimleri alanına ait bilgileri kazanma, bilgiyi yerinde kullanabilme ve yeni oluşumlara uygulayabilme yetisi kazanır. -
    12 Temel İslam Bilimleri alanında edindiği Yüksek Lisans düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde nasıl kullanması gerektiğini öğrenir -
    13 Temel İslam Bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster