ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği PSİ501 GÜZ 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimde görgül çalışmaların kuram oluşturulmadaki rolünü ve önemini yorumlar.
    2-Bilimsel bir denencenin özelliklerini ve nasıl test edilmesi gerektiği konusunu tartışır.
    3-Araştırmada etik kuralların önemini savunur.
    4-Deneysel ve deneysel olmayan araştırma yöntemlerini tanımlar.
    5-Bir makaleyi okurken bilimsel bir şüphecilik çerçevesinde metni yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3012525
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   173
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,77 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Araştırma Yaklaşımları ve Veri Toplama Yöntemleri K1 Bölüm-2
    2 Problem Tanımlama ve Hipotez Oluşturma K1 Bölüm-3
    3 Etik K1 Bölüm-4 K2 Bölüm-3
    4 Değişkenlerin Ölçülmesi ve Örneklem K1 Bölüm-5
    5 Araştırma Geçerliliği K1 Bölüm-6
    6 Deneysel Araştırmalarda Kontrol Teknikleri K1 Bölüm-7 K2 Bölüm-6, 7 ve 8
    7 Deneysel Araştırma Deseni K1 Bölüm-8 K2 Bölüm-6, 7 ve 8
    8 Bir Deney Yapmada İzlenecek Yol K1 Bölüm-9
    9 Yarı-Deneysel Tasarımlar K1 Bölüm-10 K2 Bölüm-10
    10 Tarama Araştırması K1 Bölüm-12 K2 Bölüm-5
    11 Nitel ve Karma Yöntem Araştırmaları K1 Bölüm-13
    12 Betimsel İstatistikler K1 Bölüm-14 K2 Bölüm-11
    13 Çıkarımsal İstatistikler K1 Bölüm-15 K2 Bölüm-12
    14 Araştırma Raporlarının Sunu veya Yayım İçin Hazırlanması K1 Bölüm-16 K2 Bölüm-13
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Aysun Ergül Topçu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2020). Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz (Çeviri Editörü: A. Aypay). Ankara: Anı. K2:Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E.B., & Zechmeister, J. S. (2016). Psikolojide Araştırma Yöntemleri. (Çev. Editörü, İlyas Göz), Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1: Erkuş, A. (2019). Davranış Bilimleri için Bilimsel Araştırma Süreci, Seçkin Yayıncılık: Ankara. YK2: Hovardaoğlu, S., & Sezgin, N. (1998). Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Standartları. Ankara: Türk Psikologlar Derneği ve ÖSYM yayını. YK3: Publication Manual of the American Psychological Association, 7th edition (https://apastyle.apa.org/products/publication-manual-7th-edition). YK4: TÜRK PSİKOLOGLAR DERNEĞİ ETİK YÖNETMELİĞİ (https://www.psikolog.org.tr/index.php?lang=www&url=tr/files/folder/etik-yonetmeligi-x389.pdf&
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrenciye bilimsel bir araştırmanın nasıl planlanıp yürütüldüğü konularında derin bir kavrayış kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Ders kuram oluşturma süreçleri, bilimsel denence özellikleri, araştırma etiği, ölçmenin temel prensipleri, güvenilirlik ve geçerlilik kavramları, iç ve dış geçerliliği tehlikeye düşüren uygulamalar, karıştırıcı değişkenleri kontrol teknikleri, araştırma desenleri, bilimsel bir makale yazarken dikkat edilecek temel hususları ve bir makaleyi eleştirisel bir bakış açısıyla değerlendirme konularını kapsamaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir 2
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile psikoloji arasındaki etkileşimi kavrar 1
    3 Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin nedenler ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir. -
    4 Psikolojinin etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) kullanılan analiz tekniklerini, teknolojileri ve bunların uygulamadaki yansımalarını değerlendirir 4
    5 Psikoloji alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder 3
    6 Psikoloji alanı ile ilgili belirlediği sorunlarla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler ve yetkin kişilerle paylaşır. 4
    7 Psikolojinin bilimsel birikimine katkı sağlayabilecek nitelikte ortak çalışmalar yürütür. -
    8 Psikoloji ile ilgili bilgi ve uygulamaları sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projelere dönüştürür. -
    9 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme ve sorgulama yaklaşımını benimser. 2
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Psikoloji alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. 4
    12 Psikoloji ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir 2
    13 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar ve ilgili araştırmaların sonuçlarını literatür temelinde değerlendirir. 4
    14 Psikoloji yüksek lisans eğitimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. 1
    15 Psikoloji alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster