ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Seminer PSİ500 GÜZ-BAHAR 0+3 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ulaştığı sonuçları bilimsel olarak rapor eder
    2-Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilme bilgisini kullanır
    3-Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilme becerisini uygular
    4-Psikoloji alanında belli bir konuyu derinlemesine tartışır
    5-Topladığı bilgileri sentezleyebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme becerisini kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje10015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Alanyazının tartışılması
    2 Alanyazının tartışılması
    3 Alanyazının tartışılması
    4 Alanyazının tartışılması
    5 Alanyazının tartışılması
    6 Alanyazının tartışılması
    7 Alanyazının tartışılması
    8 Sunum
    9 Sunum
    10 Sunum
    11 Sunum
    12 Sunum
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Her öğrencinin bağlı olduğu öğretim üyesi
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Aysun Ergül Topçu

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı psikolojide belirli bir konu seçerek bu konuda sunum yapmaktır. Bu süreç tüm yüksek lisans öğrencilerinin öncelikle psikolojinin farklı alanlarında genel bilgi sahibi olmalarına ve ikincil olarak yüksek lisans tezlerini hazırlamalarına yardımcı olacaktır.
    Dersin İçeriği Seminer için uygun konunun seçimi Seçilen bir konuda çözüme ulaşabilmek için problemi anlamaya çalışmak Seçilen konuyla ilgili kaynak taramak, okumak ve problemin çözümüne yönelik araştırma yöntemleri ve sonuçlarını ortaya koymak Gelişmelerin izlenmesi Çözüm önerilerinin ortaya konulması Raporlama, Rapor sunumu.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir 5
    2 Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile psikoloji arasındaki etkileşimi kavrar 4
    3 Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin nedenler ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir. 4
    4 Psikolojinin etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) kullanılan analiz tekniklerini, teknolojileri ve bunların uygulamadaki yansımalarını değerlendirir -
    5 Psikoloji alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder -
    6 Psikoloji alanı ile ilgili belirlediği sorunlarla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler ve yetkin kişilerle paylaşır. -
    7 Psikolojinin bilimsel birikimine katkı sağlayabilecek nitelikte ortak çalışmalar yürütür. -
    8 Psikoloji ile ilgili bilgi ve uygulamaları sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projelere dönüştürür. -
    9 Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme ve sorgulama yaklaşımını benimser. 4
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Psikoloji alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. 4
    12 Psikoloji ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir 4
    13 Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar ve ilgili araştırmaların sonuçlarını literatür temelinde değerlendirir. 5
    14 Psikoloji yüksek lisans eğitimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir. -
    15 Psikoloji alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster