Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
|
K1 Bölüm 1, 2 K2 Bölüm 1, 2, 3
|
2
|
Yüksek lisans tez konusunun belirlenmesi
|
K1 Bölüm 1, 2 K2 Bölüm 1, 2, 3
|
3
|
Yüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
|
K4
|
4
|
Yüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
|
K4
|
5
|
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
|
K1 Kısım I-VII-K7
|
6
|
Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
|
K1 Kısım I-VII-K7
|
7
|
Veri toplama aracının geliştirilmesi
|
K5 K7
|
8
|
Veri toplama aracının geliştirilmesi
|
K5 K7
|
9
|
Veri toplama
|
K1 Bölüm 5-K7
|
10
|
Veri toplama
|
K1 Bölüm 5-K7
|
11
|
Bulguların değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 16, K2 Bölüm 13
|
12
|
Bulguların değerlendirilmesi
|
K1 Bölüm 16, K2 Bölüm 13
|
13
|
Yüksek lisans tezinin bilimsel yazım formatına uygun yazılması
|
K3 Bölüm 10 K6 K7
|
14
|
Yüksek lisans tezinin bilimsel yazım formatına uygun yazılması
|
K3 Bölüm 10 K6 K7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Her öğrencinin bağlı olduğu öğretim üyesi
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2020). Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz (Çeviri Editörü: A. Aypay). Ankara: Anı.
K2: Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E.B., & Zechmeister, J. S. (2016). Psikolojide Araştırma Yöntemleri. (Çev. Editörü, İlyas Göz), Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.
K3. Erkuş, A. (2019). Davranış Bilimleri için Bilimsel Araştırma Süreci, Seçkin Yayıncılık: Ankara.
K4: Yüksek lisans tez konusu ile ilgili literatür.
K5: Hovardaoğlu, S., & Sezgin, N. (1998). Eğitimde ve psikolojide ölçme standartları. Ankara: Türk Psikologlar Derneği ve ÖSYM yayını.
K6: Publication Manual of the American Psychological Association, 7th edition (https://apastyle.apa.org/products/publication-manual-7th-edition).
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: TÜRK PSİKOLOGLAR DERNEĞİ ETİK YÖNETMELİĞİ (https://www.psikolog.org.tr/index.php?lang=www&url=tr/files/folder/etik-yonetmeligi-x389.pdf&)
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı yüksek lisans tezini bilimsel ve etik ilkelere uygun olarak yürütmek ve tamamlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders yüksek lisans tez konusunun belirlenmesini, ilgili konuda literatür araştırması yapılmasını, verilerin toplanmasını, analizini ve tez yazımını içerir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir
|
3
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile psikoloji arasındaki etkileşimi kavrar
|
2
|
3
|
Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin nedenler ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir.
|
2
|
4
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) kullanılan analiz tekniklerini, teknolojileri ve bunların uygulamadaki yansımalarını değerlendirir
|
3
|
5
|
Psikoloji alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder
|
3
|
6
|
Psikoloji alanı ile ilgili belirlediği sorunlarla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler ve yetkin kişilerle paylaşır.
|
-
|
7
|
Psikolojinin bilimsel birikimine katkı sağlayabilecek nitelikte ortak çalışmalar yürütür.
|
-
|
8
|
Psikoloji ile ilgili bilgi ve uygulamaları sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projelere dönüştürür.
|
-
|
9
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme ve sorgulama yaklaşımını benimser.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
11
|
Psikoloji alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
3
|
12
|
Psikoloji ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir
|
2
|
13
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar ve ilgili araştırmaların sonuçlarını literatür temelinde değerlendirir.
|
4
|
14
|
Psikoloji yüksek lisans eğitimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir.
|
1
|
15
|
Psikoloji alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.
|
1
|