Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İstatistik biliminin tanıtımı ve diğer çalışma alanlarından uygulama bakımından farklılıkların belirlenmesi
|
K1 1. ve 2. Bölüm - K2 1. Bölüm - K3 1. Bölüm
|
2
|
Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerinin anlatılması ve SPSS uygulamalarının yapılması
|
K1 3. Bölüm - K2 2. Bölüm ? K4 2. Bölüm
|
3
|
Korelasyon, yordama ve farklılık analizlerinin genel tanıtımlarının yapılması
|
K1 4. Bölüm
|
4
|
İlişki analizlerinin incelenmesi: Parametrik korelasyon tekniklerinin tanıtılması ve SPSS uygulamalarının yapılması
|
K1 5. Bölüm - K2 4. Bölüm
|
5
|
İlişki analizlerinin incelenmesi: Nonparametrik korelasyon tekniklerinin tanıtılması ve SPSS uygulamalarının yapılması
|
K1 5. Bölüm - K2 4. Bölüm
|
6
|
Fark analizlerinin incelenmesi: Parametrik fark analizlerinin incelenmesi ve SPSS uygulamalarının yapılması
|
K1 6. Bölüm ? K2 5. Bölüm
|
7
|
Fark analizlerinin incelenmesi: Nonparametrik fark analizlerinin incelenmesi ve SPSS uygulamalarının yapılması
|
K1 6. Bölüm ? K2 5. Bölüm
|
8
|
Yordama kavramının tanımlanması: Basit ve Çoklu Regresyon İncelemelerinin Yapılması ve SPSS Uygulamaları İçinde Ele Alınması
|
K1 8. Bölüm - K2 9. Bölüm
|
9
|
Faktör analizi incelemelerinin anlatılması ve SPSS uygulamalarının yapılması
|
K1 13. Bölüm
|
10
|
Açımlayıcı faktör analizi ile ilişkili SPSS uygulamalarının yapılması
|
K4 5. Bölüm
|
11
|
Yapısal Eşitlik Modeli temel kavramlarının tanıtılması
|
K5 1 ve 2. bölümler
|
12
|
Yapısal Eşitlik Modeli ve ilişkili bilgisayar programlarının tanıtılması
|
K5 3. Bölüm
|
13
|
Doğrulayıcı faktör analizi ile ilişkili LISREL uygulamalarının yapılması
|
K5 4. Bölüm
|
14
|
YEM kullanılarak yapılan model çıkarma ve yorumlama uygulamalarının anlatılması ve LISREL ile desteklenmesi
|
K5 5. Bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Temel Kalafat
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Temel Kalafat
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Howell, D. C. (2019). Psikoloji İçin İstatiksel Metotlar (Çeviri Editörü: Yaşar Baykul). Wadsworth Puplishing. Canada.
K2: Wallnau, L. & Gravetter, F. (2017). Statistics fort he Behavioral Sciences. Cengage Learning. Boston.
K3. Özyürek, R. & Tarım, K. (2020). Psikolojik Danışmada İstatistik ve IBM SPSS Uygulamaları. Pegem Yayınevi. Ankara.
K4: Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. & Köklü, N. (2019). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Pegem Yayınları. Ankara.
K5: Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş. Ekinoks Yayıncılık: İstanbul
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı psikoloji alanında yürütülecek bilimsel çalışmalarda uygun istatistiki yöntemlerin seçimi ve kullanımı konusunda bireylerde bilinç oluşturmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
İstatistik ile ilgili temel kavramların tanımlanması, istatistiğin psikoloji alanında diğer alanlara göre nasıl farklılaştığının anlatılması, normal ve normal dağılım göstermeyen örneklem gruplarında istatistik uygulamalarının nasıl farklılaştığının tanıtılması, tanıtımı yapılan istatistik uygulamalarına ilişkin SPSS gibi kullanılan bilgisayar programlarının uygulamalarının yaptırılmasıdır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Psikoloji alanına özgü güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir
|
5
|
2
|
Psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile psikoloji arasındaki etkileşimi kavrar
|
-
|
3
|
Bireylerin yaşadığı dönüşümlerin nedenler ve sonuçları hakkında bilgi sahibidir.
|
-
|
4
|
Psikolojinin etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) kullanılan analiz tekniklerini, teknolojileri ve bunların uygulamadaki yansımalarını değerlendirir
|
5
|
5
|
Psikoloji alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder
|
-
|
6
|
Psikoloji alanı ile ilgili belirlediği sorunlarla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekler ve yetkin kişilerle paylaşır.
|
5
|
7
|
Psikolojinin bilimsel birikimine katkı sağlayabilecek nitelikte ortak çalışmalar yürütür.
|
3
|
8
|
Psikoloji ile ilgili bilgi ve uygulamaları sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde projelere dönüştürür.
|
3
|
9
|
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme ve sorgulama yaklaşımını benimser.
|
-
|
10
|
Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
11
|
Psikoloji alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır.
|
3
|
12
|
Psikoloji ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir
|
-
|
13
|
Psikoloji alanında elde ettiği bilgi birikimini kullanarak araştırma yapar ve ilgili araştırmaların sonuçlarını literatür temelinde değerlendirir.
|
-
|
14
|
Psikoloji yüksek lisans eğitimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir.
|
-
|
15
|
Psikoloji alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.
|
2
|