ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dönem Projesi BBY599 GÜZ-BAHAR 0+2 Z 15
    Öğrenme Çıktıları
    1-Araştırma konusunu belirler
    2-Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapar.
    3-Araştırma verilerini toplar
    4-Verileri analiz eder
    5-Analiz sonuçlarını raporlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1427378
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje10015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   456
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     15,2 ---- (15)
    Dersin AKTS Kredisi   15
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Proje konusunun belirlenmesi K-1, Bölüm 1
    2 Proje konusuyla ilgili kaynak taramasının planlanması K-1, Bölüm 2
    3 Proje konusuyla ilgili kaynak taraması
    4 Bilgi kaynaklarının seçimi ve sağlaması
    5 Bilgi kaynaklarının düzenlenmesi
    6 Bilgi kaynaklarının analiz edilmesi ve özetlenmesi
    7 Proje çalışmasının planlanması K-1 ve K-2
    8 Proje tasarımı için gerekli çalışmaların yapılması K-1 ve K-2
    9 Proje bulgularının ortaya konması
    10 Proje bulgularının değerlendirilmesi
    11 Proje sonuçlarının gözden geçirilmesi
    12 Proje sonuçlarının yorumlanması
    13 Projenin raporlanması
    14 Proje sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Coşkun POLAT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K-1: Karasar,N. (1995) Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. 7. bs Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti. K-2: Kaptan, S. (1995) Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. 10.bs. Ankara: Tekışık, K-3: A. Aziz, (1994) )Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim. Gnşl. 2. bs., Ankara: Turhan Kitabevi,
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, dönem projesini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir.
    Dersin İçeriği Proje konusunun belirlenmesi, Proje konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması, Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması, Yöntem geliştirilmesi, Yöntemin uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi, Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması, Araştırma sunumu.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. -
    2 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki temel sorunları ve nedenlerini saptar ve tanımlar. 4
    3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir. 5
    4 Bilgi ve belge yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve kullanır. 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki araştırmalarla ilgili her türlü araştırma yöntemini ileri düzeyde kullanır. 5
    6 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular 5
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 5
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde izler, değerlendirir ve yorumlar. 5
    9 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 5
    10 Bir yabancı dili etkin bir şekilde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    11 Bilgi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
    12 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 5
    13 Yüksek Lisans derslerinde almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya aktarabilir. -
    14 Mevcut ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilme özelliğine sahiptir -
    15 Bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster