ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Atatürk Dönemi Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Değişmeler (1923-I938) TAR681 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır.
    2-Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır.
    3-Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir.
    4-Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
    5-Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır.
    6-Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10990
    Ödevler20155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   207
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,9 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Atatürk Dönemi gerçekleştirilen inkılâp hareketleri K1, s. 1-20
    2 Gerekçeleriyle ortaya çıkan sosyal ve ekonomik değişim K1, s. 1-20
    3 Siyasal alanındaki değişmeler K2, s. 10-25
    4 Ekonomi alanındaki değişmeler K1, s. 20-35
    5 İzmir İktisat Kongresi ve dönemin ekonomi politikaları K1, s. 35-56
    6 Kültürel alandaki değişmeler K2, s. 24-45
    7 Atatürk dönemi kültür politikaları K3, s. 17-50
    8 Yazılı Değerlendirme
    9 Türk Ocakları ve Halkevleri K2, s. 61-75
    10 Eğitim alanındaki gelişmeler ve eğitim politikası K.4, s. 32-73
    11 Harf inkılâbı ve Millet Mektepleri, Köy Enstitüleri K 3, s. 16-38
    12 Kültür ve eğitim alanındaki gelişmelerin sonuçları K2, s. 23-41
    13 Sosyal alandaki değişmeler K1, s. 52-70
    14 Çeşitli alanlardaki değişmelerin toplumsal sonuçları K2, s. 55-75
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Üyesi Recep Büyüktolu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, 2005. -Eric, J. Zürcher, Modernleşen Türkiye`nin Tarihi, İstanbul, 1999. -Feroz Ahmad, Modern Türkiye`nin Oluşumu, İstanbul, 1995.
    Yardımcı Kitap -Atatürk`ün Söylev ve Demeçleri, 3 Cilt, Ankara, 1981. -Atatürk`ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, 4 Cilt, Ankara, 1964. -Mustafa Kemal Atatürk, Nutuk. -Yusuf Hikmet Bayur, Türk İnkılâp Tarihi, Ankara, 1991. -Niyasi Berkes, Türkiye`de Çağdaşlaşma, Ankara, 1978. -Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1967. -Bernard Lewıs, Modern Türkiye`nin Doğuşu, TTK, Ankara, 1984.
    Dersin Amacı Atatürk dönemi Türkiye`sinde siyasî, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişme ve değişmeler konusunda kaynaklara dayalı bilgiler kullanarak analiz ve sentez yapabilme, dönemin temel özelliklerini gerekçeleriyle açıklayabilme.
    Dersin İçeriği Atatürk Dönemi gerçekleştirilen inkılâp hareketleri, Siyasal alanındaki değişmeler, Ekonomi alanındaki değişmeler, Kültürel alandaki değişmeler, Sosyal alandaki değişmeler
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Kazandığı birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Birikimini eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. -
    3 Hem bireysel hem de bir proje ekibi üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Edindiği bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Elde ettiği nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır. 3
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 3
    8 Bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster