ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Atatürk Sonrası Sosyal, Kültürel ve Ekonomik Değişmeler (1939-I970) TAR682 GÜZ 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Atatürkten sonraki döneminin özelliklerini açıklar.
    2-1939-1970 yıları arası dönemin siyasî, sosyal, kültürel ve ekonomik değişmelerini açıklar.
    3-Dönemin temel kaynaklarını sınıflandırarak kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10990
    Ödevler022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   207
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,9 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Atatürkten sonra ekonomi alanındaki değişmeler
    2 Atatürkten sonra iş siyasî gelişmeler (1939-1950)
    3 II. Dünya Savaşı yıllarında Türk ekonomisi (1939-1945)
    4 Devletçiliğin gerileme yılları (1945-1950)
    5 Demokrat Parti dönemi çeşitli alanlardaki uygulamalar (1950-1960)
    6 Sosyal ve kültürel uygulamalar ve değişmeler
    7 Din siyaset ilişkileri
    8 Sosyal alandaki değişmeler
    9 Siyasal alanındaki değişmeler
    10 Planlı kalkınma dönemine geçiş ve gelişmeler
    11 Milli Birlik Komitesi dönemi (1960-1965)
    12 Sosyal, kültürel ve ekonomi alanındaki değişmeler (1965-1971)
    13 Kültür ve eğitim alanındaki gelişmelerin sonuçları
    14 Sosyal, ekonomik ve siyasi alanlardaki gelişmelerin sonuçları
    Ön Koşul YOK
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İsmet ÜZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Atatürk?ün Söylev ve Demeçleri, 3 Cilt, Ankara, 1981. -Atatürk?ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri, 4 Cilt, Ankara, 1964. -Yusuf Hikmet Bayur, Türk İnkılâp Tarihi, Ankara, 1991. -Niyazi Berkes, Türkiye?de Çağdaşlaşma, Ankara, 1978. -Kemal H. Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1967. -Bernard Lewıs, Modern Türkiye?nin Doğuşu, TTK, Ankara, 1984.
    Yardımcı Kitap -Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, 2005.
    Dersin Amacı Atatürk?ten sonraki dönemde siyasî, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişme ve değişmeler konusunda kaynaklara dayalı bilgiler kullanarak analiz ve sentez yapabilme, dönemin temel özelliklerini gerekçeleriyle açıklayabilme.
    Dersin İçeriği Atatürk?ten sonra ekonomi alanındaki değişmeler, II. Dünya Savaşı yıllarında Türk ekonomisi (1939-1945), Demokrat Parti dönemi çeşitli alanlardaki uygulamalar (1950-1960), Planlı kalkınma dönemine geçiş ve gelişmeler, Milli Birlik Komitesi dönemi (1960-1965).
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. 1
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 1
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. 1
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 1
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 1
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. 4
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster