ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Ortaçağda İnsan ve Toplum TAR602 BAHAR 3+0 S 8
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ortaçağ İnsanının zihin yapısını analiz eder
    2-Dönemin siyasî, sosyal, kültürel ve ekonomik değişmelerini karşılaştırır
    3- Ortaçağ hükümdar anlayışını yorumlar
    4-Ortaçağ toplumunda bireyselleşmenin evrimini inceler
    5-Ortaçağ Doğu ve Batı toplumlarını karşılaştırır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12448
    Ödevler2023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 025250
    Toplam İş Yükü(Saat)   235
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,83 ---- (8)
    Dersin AKTS Kredisi   8
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kaynaklar K1, K2, K3, K4,
    2 Ortaçağ İnsanı; Ortaçağ`da Birey ve Bireyselleşme K1 BÖLÜM 1
    3 Ortaçağda Devlet: Devlet-Toplum ve Devlet-Birey İlişkisi K1 BÖLÜM 2
    4 Ortaçağ Siyasi Düşüncesi K2 BÖLÜM 1-2
    5 Ortaçağ Hükümdar Tipolojisi K2 BÖLÜM 3-4
    6 Ortaçağın Sosyo-Ekonomik Düzeni: Feodalizm K3 BÖLÜM 1
    7 Ortaçağ Avrupa`sında Sosyal Yapı K3 BÖLÜM 2
    8 Ortaçağ Avrupa`sında Sosyal Yapı K4 BÖLÜM 1
    9 Ortaçağ İslam Toplumunda Sosyal Yapı K4 BÖLÜM 2
    10 Ortaçağda Aile K5 BÖLÜM 1
    11 Ortaçağda Kadın K5 BÖLÜM 2
    12 Ortaçağ Kenti K5 BÖLÜM 3
    13 Ortaçağda Eğitim ve Üniversitelerin Doğuşu K5 BÖLÜM 4
    14 Ortaçağ Entelektüeli ve Sorunları K5 BÖLÜM 5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Sayime DURMAZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Benevolo L. (1995). Avrupa Tarihinde Kentler, (Çev.Nur Nirven). İstanbul: Afa Yay. K2-Bloch M. (1995). Feodal Toplum, 2.bs. (Çev. M.Ali Kılıçbay). Gece Yayınları. K3-Eco U. (2018). Ortaçağı Düşlemek, (Çev. Şadan Karadeniz). İstanbul: Can Yayınları. K4-Guryeviç A. (1995). Ortaçağ Avrupası?nda Birey, (Çev. İlknur İgan-Zeynep Ülgen). Afa Yay. K5-Pirenne H. (1982). Ortaçağ Kentleri, Kökenleri ve Ticaretin Canlanması. İletişim Yay.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ortaçağ insanı ve toplumunu tüm yönleriyle irdeleyerek, Ortaçağ doğu ve batı toplumlarının benzer ve farklı yönlerini ortaya koymak.
    Dersin İçeriği Ortaçağ İnsanı; Ortaçağ`da Birey ve Bireyselleşme, Ortaçağda Devlet: Devlet-Toplum ve Devlet-Birey İlişkisi Ortaçağ İslam Toplumunda Sosyal Yapı, Ortaçağda Kadın, Ortaçağda Eğitim ve Üniversitelerin Doğuşu, Ortaçağ Entelektüeli ve Sorunları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sahalarında kazandıkları birikime dayalı olarak, araştırma yöntem ve tekniklerini ve kuramsal bilgileri etkin bir şekilde kullanır. 4
    2 Sahalarında edindikleri birikimi eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet etmek için kullanır. -
    3 Sahalarında bireysel ve bir proje dâhilinde ekip üyesi olarak çalışma yeterliliğine sahiptir. 3
    4 Sahalarında edinilen bilgi ve bulguları analitik bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    5 Sahalarındaki çalışmalarda elde ettikleri nicel ve nitel verileri çeşitli iletişim araçları vasıtasıyla paylaşır. -
    6 Farklı sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanmasında yer alır 2
    7 Yabancı dil kullanarak tarih ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder ve ilgili alanlardaki kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.( Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde) 3
    8 Sahalarındaki bilgilerin paylaşılması sürecinde etik değerleri dikkate alır. -
    9 Beşeri bilimler sahasında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster