ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İnovasyon, Rekabet ve Firma İKT614 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Firmaların inovasyon altyapısını ve potansiyelini etkileyen faktörleri analiz eder.
    2-İnovasyon ve rekabet etkileşimini değerlendirir.
    3-Firmaların inovasyon kapasitesini geliştirme politikalarını tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1414196
    Ödevler20236
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   294
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,8 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İnovasyon tanımı ve türleri K1 BÖLÜM 1
    2 Ürün İnovasyonu K1 BÖLÜM1
    3 Süreç İnovasyonu K1 BÖLÜM1
    4 Pazarlama İnovasyonu K1 BÖLÜM1
    5 Organizasyonel İnovasyon K1 BÖLÜM1
    6 Radikal ve Artımsal İnovasyon, Yıkıcı İnovasyon K2 ve K3
    7 Rekabet ve Rekabetçi Üstünlük K4
    8 Endüstriyel Organizasyon K5
    9 Kaynak Tabanlı Görüş K6
    10 Dinamik Kabiliyetler K7
    11 Ulusal İnovasyon Sistemi K8
    12 Kamu, Üniversite ve Sanayi İşbirlikleri K9
    13 Teknoloji Geliştirme Bölgeleri K10
    14 Akıllı Uzmanlaşma K11
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Hülya ÜNLÜ
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Abdullah Baş

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Manual, O. (2018). Guidelines for collecting, reporting and using data on innovation. The measurement of Scientific, Technological and Innovation Activities. 4th Edition. 255p.[Consultado 29 agosto 2020] Disponible en: https://doi. org/10.1787/9789264304604-en. K2. Ettlie, J. E., Bridges, W. P., & O`keefe, R. D. (1984). Organization strategy and structural differences for radical versus incremental innovation. Management science, 30(6), 682-695. K3. Christensen, C., Raynor, M. E., & McDonald, R. (2013). Disruptive innovation. Brighton, MA, USA: Harvard Business Review. K4. Dereli, D. D. (2015). Innovation management in global competition and competitive advantage. Procedia-Social and behavioral sciences, 195, 1365-1370. K5. Porter, M. E. (1981). The contributions of industrial organization to strategic management. Academy of management review, 6(4), 609-620. K6. Barney, J. B. (2001). Resource-based theories of competitive advantage: A ten-year retrospective on the resource-based view. Journal of management, 27(6), 643-650. K7. Teece, D. J., Pisano, G., & Shuen, A. (1997). Dynamic capabilities and strategic management. Strategic management journal, 18(7), 509-533. K8. Lundvall, B. Å. (2007). National innovation systems?analytical concept and development tool. Industry and innovation, 14(1), 95-119. K9. Arslan, Ö. (2017). Kamu-üniversite-sanayi işbirliği yapılanma çalışmalarının Türkiye sanayisinin gelişimine olası katkıları. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 823-849. K10. YALÇINTAŞ, M. (2014). Üniversite-sanayi-devlet işbirliğinin ülke ekonomilerine etkileri: Teknopark İstanbul örneği. Finansal Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi, 5(10). K11. KUTGİ, D., & MADEN, S. I. (2018). BÖLGESEL YENİLİK SİSTEMLERİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM: AKILLI UZMANLAŞMA STRATEJİSİ VE TEORİK TEMELLERİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (55), 142-156.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı İnovasyon ekonomisi alanındaki rekabet ve firmalar arasındaki ilişkiyi yeni gelişmeler ışığında incelemektir.
    Dersin İçeriği İnovasyon, Rekabet ve Rekabetçi Üstünlük, Teknopark, Akıllı Uzmanlaşma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İktisat ve diğer disiplinlerde alınan lisans ve yüksek lisans yeterlilikleri üzerine, yeni bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 4
    2 İktisadi konularda analitik ve bilimsel açıdan tutarlı yaklaşımlar geliştirerek literatüre katkıda bulunabilme, 3
    3 Yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü akademik iletişim yetkinliği kazanabilme, -
    4 İktisadi olayları analiz etmede yardımcı olacak paket programları (Stata, SPSS ve E-views vb.) ileri düzeyde kullanabilme -
    5 Sayısal ve grafiksel metotları kullanarak modeller oluşturma ve bunları sınamak üzere ampirik çalışmalar yapabilme, -
    6 İktisadi aktörlerin karar süreçlerini inceleyerek birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilme, 3
    7 İktisat alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştiren özgün bir çalışmayı bağımsız olarak ya da ekip çalışmasıyla gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunma, -
    8 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerler bilinci kazanma, -
    9 Gerek iktisadi ve gerekse disiplinler arası alanlarda bireysel ve grup olarak akademik çalışma yapabilme kabiliyeti kazanma ve ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı olarak yaptığı çalışmalara yönelik özgün sunumlar yapma, -
    10 İktisat alanıyla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilme becerisine sahip olma ve bu alandaki bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit ederek, alan araştırmaları yaparak bilgi eksikliklerini gideren çalışmalar yapma, -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster