ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    FELSEFE PROBLEMLERİ FEL601 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1- Belirli bir felsefe probleminin temel özelliklerini analiz eder.
    2-Felsefe sorunlarını problem eksenli bir bakışla ve analitik yaklaşımla tartışır.
    3-Bir felsefe probleminin arkaplanı ile birlikte kapsam ve sınırlarını tanımlar.
    4-Bir felsefe problemine ilişkin olan belli başlı çözümleri ve sonuçları değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler1023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   292
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,73 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel giriş. `Felsefe problemi nedir?? sorusu ile bir problemin felsefe bakımından kapsam ve sınırları konusu incelenerek tartışılacaktır.
    2 Bir örnek olarak: Özerklik sorunuyla ve özgürlük sorunuyla olan ilgisi bakımından terör sorunu incelenerek tartışılacaktır.
    3 Terör ve terörizm kavramları incelenerek tartışılacaktır.
    4 Kant`ın felsefesinde özgürlük ve özerklik kavramlarının belirlenmesi konusu incelenerek tartışılacaktır.
    5 Kant`ın "Amaçlar Krallığı" idesi incelenerek tartışılacaktır.
    6 Edmund Husserl, Michel Foucault and Jurgen Habermas?ta özgürlük ve özerklik kavramları ?Kant?ın felsefesiyle ilgileri kurularak- incelenecektir
    7 Terör fikrinin Amaçlar Krallığı içinde neden kavranılamaz olduğu sorunu incelenerek tartışılacaktır.
    8 Terör fikrinin Amaçlar Krallığı içinde neden kavranılamaz olduğu sorunu incelenerek tartışılacaktır.
    9 Terörizmin bütün çeşitlerinin neden özgürlük, özerklik ve `kendi başına bir amaç olarak insanlık? ideleriyle uyuşmadığı problemi incelenerek tartışılacaktır.
    10 Sunum
    11 Sunum
    12 Sunum
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. İsmail HANOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar - S.C. Daniel, ?Kingdom of Ends and the Concept of Terror? Terror Peace and Universalism, Edited by Bindu Puri and Heiko Siever, Published by Oxford University Press, New Delhi, 2007. pp. 9-22. - Y.Alexander, J. Boudrillard, S.Candansayar, N.Chomsky, R.Falk, B.George, İ. Kuçuradi, W. Laqueur, D.E. Long, K. A. Myers, M. McClintock, T. Watson, P. Wilkinson, Silinmiş Yüzler Karşısında Terör, Derleyen: C. Güzel, Ayraç Yayınevi, Ankara, 2002. - Kant I, Pratik Aklın Eleştirisi/Kritik der Praktischen Vernunft, Çev: Ioanna Kuçuradi, Ülker Gökberk, Füsun Akatlı, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 1999. - I.Kant, Ahlak Metafiziğjnin Temellendirilmesi/Grundlegung zur Metaphysik der Sitten, Çev: Ioanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara. 2002.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Felsefede bir problemin ortaya konmasında ve sınırlandırılmasında karşılaşılan sorunların, ilkin mevcut felsefe metinlerine dayanarak, sonra da seminere katılanlarca yapılacak dar çerçeveli özgün çalışmalar üzerinde incelenerek tartışılmasıdır.
    Dersin İçeriği Felsefede bir problemin ortaya konmasında ve sınırlandırılmasında karşılaşılan sorunların, ilkin mevcut felsefe metinlerine dayanarak, sonra da seminere katılanlarca yapılacak dar çerçeveli özgün çalışmalar üzerinde incelenerek tartışılmasıdır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 3
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 3
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster