ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    NIETZSCHE FEL606 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Değerli sayılan şeyler ile değerlerin farklarını kavrar
    2-Değer felsefesi yapan düşünürleri doğru değerlendirir
    3-Kişi ve insan farkının önemini kavrar
    4-İnsan felsefesini veya bu konudaki metinleri değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1016060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3015050
    Proje1018080
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   292
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,73 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Nietzsche`nin düşüncelerinin onun felsefi sistemi olarak görülebilme koşullarının neler olabileceği tartışılacak.
    2 Nietzsche`nin bir etiğinin olup olmadığı tartışılacak.
    3 Nietzsche`de etiğin dinsel ahlaktan bağımsızlaştırılma çabası anlatılacak ve tartışılacak.
    4 Ahlakların iyi ve kötülerin ötesinde olmalarının etik dışı olmak zorunda olmadığı hatta bunun öğretilmesinin etik bir yükümlülük olduğu anlatılıp tartışmaya açılacak.
    5 Değerlerin yeniden değerlendirilmesinin olanaksızlığının (Hartmann) nedenleri açıklanacak; değer yargılarının veya değerli sayılan şeylerin etik değerler açısından değerlendirilmesinin (Kuçuradi) nasıl olanaklı olduğu anlatılacak.
    6 Nietzsche`nin insanın köprü olduğu düşüncesinin, insanın ona özgü olanaklarını gerçekleştirmesi ile ancak insan olacağı şeklinde anlaşılıp anlaşılamayacağı tartışılacak.
    7 Nietzsche`nin insanın köprü olduğu düşüncesinin, insanın ona özgü olanaklarını gerçekleştirmesi ile ancak insan olacağı şeklinde anlaşılıp anlaşılamayacağı tartışılacak.
    8 Nietzsche`nin efendi ahlakını yücelttiği inanışının yarattığı yanlış anlamalar tartışılacak.
    9 Nietzsche`de Kötüye ve kötülüğe övgünün aslında dogmatizm dışında kalmaya övgü olarak görülüp görülemeyeceği tartışılacak.
    10 Nietzsche`de hakikatin olumlu ve olumsuz kullanıldığı durumlar belirlenip karşılaştırılacak. Nietzsche`nin dogmatizmden kaçma çabası ile relativizmin farkları tartışılacak.
    11 Nietzsche`nin Platon ve Kant eleştirilerinin yerindeliği tartışılacak.
    12 Sunum
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Abdullah Onur AKTAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Nietzsche, (1968). The Will to Pover, (Walter Kaufmann, Çev.). New York: Vintage Books. Nietzsche, (1977). Böyle Buyurdu Zerdüşt, (A.Turan Oflazoğlu, Çev.), İstanbul: Cem Yayınevi. Nietzsche, (1990) İyinin ve Kötünün Ötesinde, (Ahmet İnam, Çev.).Ankara: Gündoğan Yayınları. Salome, Lou, (2007). Nietzsche, (Nil Erdoğan, Çev.). İstanbul: Versus Kitap.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Değerler ile değer yargılarının, ahlaklar ile etiğin, kişi ile insanın farklarının görülmesi, okuyacağı metinleri bu farkları göz önünde bulundurarak değerlendirmesi.
    Dersin İçeriği Nietzsche?nin Güç İstemi ve Böyle Buyurdu Zerdüşt kitaplarından bölümler birlikte okunarak tartışmalar bunlarla ve İyinin ve Kötünün Ötesinde, Ahlakın Soykütüğü ve öteki kitaplarında söylenenlerle temellendirilecek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 4
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 4
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 3
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 5
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 2
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster