Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Nietzsche`nin düşüncelerinin onun felsefi sistemi olarak görülebilme koşullarının neler olabileceği tartışılacak.
|
|
2
|
Nietzsche`nin bir etiğinin olup olmadığı tartışılacak.
|
|
3
|
Nietzsche`de etiğin dinsel ahlaktan bağımsızlaştırılma çabası anlatılacak ve tartışılacak.
|
|
4
|
Ahlakların iyi ve kötülerin ötesinde olmalarının etik dışı olmak zorunda olmadığı hatta bunun öğretilmesinin etik bir yükümlülük olduğu anlatılıp tartışmaya açılacak.
|
|
5
|
Değerlerin yeniden değerlendirilmesinin olanaksızlığının (Hartmann) nedenleri açıklanacak; değer yargılarının veya değerli sayılan şeylerin etik değerler açısından değerlendirilmesinin (Kuçuradi) nasıl olanaklı olduğu anlatılacak.
|
|
6
|
Nietzsche`nin insanın köprü olduğu düşüncesinin, insanın ona özgü olanaklarını gerçekleştirmesi ile ancak insan olacağı şeklinde anlaşılıp anlaşılamayacağı tartışılacak.
|
|
7
|
Nietzsche`nin insanın köprü olduğu düşüncesinin, insanın ona özgü olanaklarını gerçekleştirmesi ile ancak insan olacağı şeklinde anlaşılıp anlaşılamayacağı tartışılacak.
|
|
8
|
Nietzsche`nin efendi ahlakını yücelttiği inanışının yarattığı yanlış anlamalar tartışılacak.
|
|
9
|
Nietzsche`de Kötüye ve kötülüğe övgünün aslında dogmatizm dışında kalmaya övgü olarak görülüp görülemeyeceği tartışılacak.
|
|
10
|
Nietzsche`de hakikatin olumlu ve olumsuz kullanıldığı durumlar belirlenip karşılaştırılacak. Nietzsche`nin dogmatizmden kaçma çabası ile relativizmin farkları tartışılacak.
|
|
11
|
Nietzsche`nin Platon ve Kant eleştirilerinin yerindeliği tartışılacak.
|
|
12
|
Sunum
|
|
13
|
Sunum
|
|
14
|
Sunum
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Abdullah Onur AKTAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Nietzsche, (1968). The Will to Pover, (Walter Kaufmann, Çev.). New York: Vintage Books.
Nietzsche, (1977). Böyle Buyurdu Zerdüşt, (A.Turan Oflazoğlu, Çev.), İstanbul: Cem Yayınevi.
Nietzsche, (1990) İyinin ve Kötünün Ötesinde, (Ahmet İnam, Çev.).Ankara: Gündoğan Yayınları.
Salome, Lou, (2007). Nietzsche, (Nil Erdoğan, Çev.). İstanbul: Versus Kitap.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Değerler ile değer yargılarının, ahlaklar ile etiğin, kişi ile insanın farklarının görülmesi, okuyacağı metinleri bu farkları göz önünde bulundurarak değerlendirmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Nietzsche?nin Güç İstemi ve Böyle Buyurdu Zerdüşt kitaplarından bölümler birlikte okunarak tartışmalar bunlarla ve İyinin ve Kötünün Ötesinde, Ahlakın Soykütüğü ve öteki kitaplarında söylenenlerle temellendirilecek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur
|
4
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
4
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
3
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
5
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
2
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
4
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
-
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
-
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
3
|