ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    ZİHİN FELSEFESİ FEL617 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Zihin felsefesinin temel problemlerini kavrar.
    2-Modern zihin felsefesinin zihin-beden problemine yaklaşımını değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)000
    Ödevler1014040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje60280160
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   292
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,73 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin genel tanımı
    2 Descartes ve Zihin-beden dualizmi
    3 Descartes ve Zihin-beden dualizmi
    4 Davranışçılık
    5 Davranışçılık
    6 Materyalizm ve bilincin birliği
    7 Materyalizm ve bilincin birliği
    8 Materyalizm ve bilincin birliği
    9 Eliminatif Materyalizm
    10 Eliminatif Materyalizm
    11 Eliminatif Materyalizm
    12 Sunum
    13 Sunum
    14 Sunum
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Gör. Mustafa YILDIRIM
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1.Jerome A. Shaffer, Zihin Felsefesi, İz Yayıncılık, 2005, İstanbul 2.Şeref Günday, Zihin Felsefesi, Asa Kitabevi, 2003, Bursa 3.E. J. Lowe, An Introduction to The Philosophy of Mind, Cambridge Uni. Press.2004. 4.K. T Maslin, An Introduction to The Philosophy of Mind, Cambridge Uni. Press.2001.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı zihin-beden problemini ortaya koymak ve modern zihin felsefesinin bu probleme getirdiği çözüm önerileri öğrenmektir.
    Dersin İçeriği Zihin felsefinin belli başlı düşünürleri birincil kaynaklardan okutularak öğrencinin zihin felsefesinin problemlerini ve bu problemlere getirilen çözüm önerilerini kavraması amaçlanmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur 2
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 3
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. 3
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. 4
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 2
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. 3
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster