Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, kapsamı ve içeriğinin açıklanması, genel olarak biyoloji tarihi dersinde işlenecek konu başlıklarının tanıtılması
|
|
2
|
İlk Uygarlıklarda Biyoloji I
|
K1: s.13-67
|
3
|
İlk Uygarlıklarda Biyoloji II
|
K1: s. 79-115
|
4
|
Ortaçağ`da Biyoloji
|
K1: s.115-137
|
5
|
Rönesans`ta Biyoloji I
|
K1: s. 137-143
|
6
|
Rönesans`ta Biyoloji II
|
K1: s. 143-203
|
7
|
On Yedinci Yüzyılda Biyoloji I
|
K1: s. 203-223
|
8
|
On Yedinci Yüzyılda Biyoloji II
|
K1: s. 223-249
|
9
|
On Sekizinci Yüzyılda Biyoloji I
|
K1: s. 249-300
|
10
|
On Sekizinci Yüzyılda Biyoloji II
|
K1: s. 300-380
|
11
|
On Dokuzuncu Yüzyılda Biyoloji I
|
K2: s. 1-110
|
12
|
On Dokuzuncu Yüzyılda Biyoloji II
|
K2: s. 110-220
|
13
|
Yirminci Yüzyılda Biyoloji I
|
YK1: s. 1-187
|
14
|
Yirminci Yüzyılda Biyoloji II
|
YK1: s. 1-187
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Ü. Murat Öner
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Kahya, E., Öner, M. (2007). Biyoloji Tarihi İlk Uygarlıklardan On Dokuzuncu Yüzyıla.Ankara: İmge Yayınevi.
K2: Kahya, E., Öner, M. (2012). Modern Biyolojinin Doğuşu. Ankara: Nobel Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Allen, G. (1978). Life Sciences in Twentieth Century, Cambridge.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, bir bilim olarak biyolojinin tarihini öğrenmek ve biyoloji tarihindeki tartışmaları kavramaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste ilk uygarlıklardan günümüze biyoloji tarihinde tartışılan konular ele alınmakta ve bu tartışmaların felsefe ile ilişkisi öğretilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur
|
-
|
2
|
Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur.
|
3
|
3
|
Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir.
|
2
|
4
|
Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir.
|
-
|
5
|
Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
6
|
Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir.
|
-
|
7
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır.
|
-
|
8
|
Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır.
|
4
|
9
|
Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir.
|
5
|