ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`de Kırsal Kalkınma COG624 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Köy kavramını analiz etme
    2-Türkiy`nin köyleri ve diğer kırsal yerleşmelerinin özelliklerini araştırma
    3-Türkiye`de kır ekonomisinin bileşenlerini bir araya getirme
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje4017878
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Köy kavramı K1
    2 İdari anlamda köy yerleşmeleri K1
    3 Türkiye`de kırsal yerleşmenin evrimi K1
    4 Türkiye`de kırsal mekan ekonomisinin evrimi K1, K2
    5 Türkiye`de kırsal yerleşmelerin sit ve situasyon özellikleri K1, K2
    6 Kırsal kalkınmanın bileşenleri K2
    7 Kırsal kalkınmada idari birimlerin etkileri K2
    8 Kalkınma planlarında kırsal mekan K2
    9 Türkiye`de bölgesel kalkınma planlarında kırsal mekanın yeri K1
    10 5 yıllık kalkınma planları ve kırsal mekan K1
    11 Kalkınma ajansları ve kırsal kalkınma K1
    12 GAP ve kırsal kalkınma YK1
    13 DOKAP ve kırsal kalkınma K2
    14 DAP ve kırsal kalkınma K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Barış TAŞ
    Dersi Verenler

    1-)10707 10707 10707

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Tunçdilek, N. (1978) Türkiye?nin Kır Potansiyeli ve Sorunları, İst. Üniv. Yay. No: 2364, İstanbul. K2- Yücel, T. (1987) Türkiye Coğrafyası, Türk Kültürünü Araştırma Enst. Yay. No:68, Ankara. K3- Dinler, Z. (2001) Bölgesel İktisat, Ekin Kitabevi, Bursa.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Kırsal mekanda kalkınmanın temelleri ve kır temelli üretim artışının sağlanması
    Dersin İçeriği Kırsal mekanda kalkınmanın temelleri ve kır temelli üretim artışı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafya bilimini özümser ve içselleştirir. 3
    2 Coğrafya yüksek lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, uzmanlaşma alanı ile bütünleştirir. 4
    3 Coğrafi bilgiyi teknolojik araçlarla analiz eder. 2
    4 Bölgesel farklılıkları mekânsal açıdan sorgular. 3
    5 Coğrafi bilgiyi uygulamalı olarak kullanır. 3
    6 Coğrafya alanında bilimsel bir proje hazırlar. 2
    7 Küresel ve bölgesel ekonomi üzerinde etkili unsurları değerlendirir. 1
    8 Doğal ortamı oluşturan unsurları farklı bakış açılarıyla analiz eder. 5
    9 Doğal ve beşeri kaynakların etkili şekilde kullanımı konusunda bilgi sahibi olur. 2
    10 Bilimsel bir disiplin olan coğrafyanın tarihini araştıran çalışmalara katılır. 1
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek projeler üretir. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster