ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye Toponimi Araştırmaları COG619 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`de başlıca toponimik çalışmaları analiz eder
    2-Toponiminin gelişimini, kaynaklarını, sınıflandırılmasını özetler.
    3-Toponiminin (yer adları) önemini yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler4015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje6017070
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 0000
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   204
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,8 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ad ve Adbilim K1 Bölüm-1
    2 Toponiminin Tanımı K1 Bölüm-2
    3 Türkiye`de toponiminin Gelişimi YK 2
    4 İlişkili bilim dalları K1 Bölüm-2
    5 Toponimik değişmeler YK 1
    6 Toponimik değişmelerin kültürel yansımaları YK1
    7 Toponimik sınıflandırmalar K1 Bölüm-3
    8 Toponimik kaynaklar K1 Bölüm-3
    9 Türkiye`de toponimi çalışmaları YK2
    10 Türkiye`deki değişen yer isimleri YK1
    11 Türkiye toponimi araştırmalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri K1 Bölüm 4
    12 Örnek çalışmaların incelenmesi K2 Bölüm-1
    13 Örnek çalışmaların incelenmesi K2 Bölüm-2
    14 Örnek çalışmaların incelenmesi K2 Bölüm-4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Osman GÜMÜŞÇÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Şahin, İ. (2015). Adbilim (Çerçeve, Terim, Yöntem ve Sınıflandırmalarıyla). Pegem Akademi, Ankara. K2. Tunçel, H. (2000). Türkiye`de İsmi Değiştirilen Köyler. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10/2.
    Yardımcı Kitap YK1. Şahin, G. (2010). Türkiye`de Yapılmış Toponimi Çalışmaları. Adıyaman Üni. Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, 3/4. YK2. Başkan, Ö.(1971). Türkiye Köy Adları Üzerine Bir Deneme. TDAY Belleten, 237-251.
    Dersin Amacı Toponiminin önemi, Türkiye`de toponiminin özellikleri ve toponimi çalışmaları hakkında bilgiler vermektir.
    Dersin İçeriği Türkiye`de başlıca toponimik çalışmaları bilecekler ve Toponiminin gelişimini, kaynaklarını, sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olup Toponiminin (yer adları) önemini kavrayacaklardır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafya bilimini özümser ve içselleştirir. 5
    2 Coğrafya yüksek lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, uzmanlaşma alanı ile bütünleştirir. 5
    3 Coğrafi bilgiyi teknolojik araçlarla analiz eder. -
    4 Bölgesel farklılıkları mekânsal açıdan sorgular. 4
    5 Coğrafi bilgiyi uygulamalı olarak kullanır. 5
    6 Coğrafya alanında bilimsel bir proje hazırlar. 3
    7 Küresel ve bölgesel ekonomi üzerinde etkili unsurları değerlendirir. -
    8 Doğal ortamı oluşturan unsurları farklı bakış açılarıyla analiz eder. -
    9 Doğal ve beşeri kaynakların etkili şekilde kullanımı konusunda bilgi sahibi olur. 4
    10 Bilimsel bir disiplin olan coğrafyanın tarihini araştıran çalışmalara katılır. 3
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek projeler üretir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster