ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye`nin Kültürel Mirası COG608 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Somut ve somut olmayan kültürel miras kavramlarını tanımlamak.
    2-Türkiye`nin belli başlı kültürel miraslarının neler olduğunu kavrar ve sınıflandırmak.
    3-Kültürel çevrenin nasıl korunabileceğini sorgular ve örneklendirmek.
    7---
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4016262
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje20000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   210
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kültür ve Kültürel miras nedir? K.I. 1-9. Bölüm K. II. K. III.
    2 Kültürel çevre nedir, nasıl korunur? K.I. 1-9. Bölüm K. II. K. III.
    3 Somut ve somut olmayan kültürel miras kavramları K.I. 1-9. Bölüm K. II. K. III.
    4 UNESCO dünya mirası listesindeki kültür varlıklarımız K. IV.
    5 Kapadokya ve Göreme milli parkı K. IV.
    6 Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası K. IV.
    7 İstanbul´daki tarihi yerler K. IV.
    8 Hattuşaş: Hitit Başkenti; Nemrut Dağı K. IV.
    9 Pamukkale ve Hierapolis Milli Parkı, Ksantos-Letoon K. IV.
    10 Truva Antik Kenti; Selimiye Camii ve Külliyesi K. IV.
    11 Neolitik Dönem Çatalhöyük Kalıntıları; Cumalıkızık Köyü K. IV.
    12 Bergama Antik Kenti; Efes Antik Kenti K. IV.
    13 Diyarbakır Surları ile Hevsel Bahçeleri K. IV.
    14 Tarihi Safranbolu Kenti ve Evleri K. IV.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Murat TANRIKULU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kaynak (K) I. Coğrafya ve Kültür Kaynak (K) II. Gümüşçü, O.2014, Tarihi Coğrafya, Yeditepe Yayınları, İstanbul. Kaynak (K) III. Gümüşçü, O. 2013, Türkiye`nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınları, İstanbul Kaynak (K) IV. T. C. Kültür ve Turizm Bakanlığı
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Somut ve somut olmayan kültürel miras kavramlarını, kültürel miras ürünlerinin nasıl korunabileceğini öğretmek ve kültürel çevrenin korunmasına yönelik öğrencilerde bir farkındalık yaratmaktır.
    Dersin İçeriği Somut ve somut olmayan kültürel miras kavramlarını tanımlar ve Türkiye`nin belli başlı kültürel miraslarının neler olduğunu ve kültürel çevrenin nasıl korunabileceğini kavrar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Coğrafya bilimini özümser ve içselleştirir. 3
    2 Coğrafya yüksek lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, uzmanlaşma alanı ile bütünleştirir. 2
    3 Coğrafi bilgiyi teknolojik araçlarla analiz eder. 3
    4 Bölgesel farklılıkları mekânsal açıdan sorgular. 4
    5 Coğrafi bilgiyi uygulamalı olarak kullanır. 4
    6 Coğrafya alanında bilimsel bir proje hazırlar. 2
    7 Küresel ve bölgesel ekonomi üzerinde etkili unsurları değerlendirir. 2
    8 Doğal ortamı oluşturan unsurları farklı bakış açılarıyla analiz eder. -
    9 Doğal ve beşeri kaynakların etkili şekilde kullanımı konusunda bilgi sahibi olur. -
    10 Bilimsel bir disiplin olan coğrafyanın tarihini araştıran çalışmalara katılır. -
    11 Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek projeler üretir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster