Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kültür ve Kültürel miras nedir?
|
K.I. 1-9. Bölüm
K. II.
K. III.
|
2
|
Kültürel çevre nedir, nasıl korunur?
|
K.I. 1-9. Bölüm
K. II.
K. III.
|
3
|
Somut ve somut olmayan kültürel miras kavramları
|
K.I. 1-9. Bölüm
K. II.
K. III.
|
4
|
UNESCO dünya mirası listesindeki kültür varlıklarımız
|
K. IV.
|
5
|
Kapadokya ve Göreme milli parkı
|
K. IV.
|
6
|
Divriği Ulu Camii ve Darüşşifası
|
K. IV.
|
7
|
İstanbul´daki tarihi yerler
|
K. IV.
|
8
|
Hattuşaş: Hitit Başkenti; Nemrut Dağı
|
K. IV.
|
9
|
Pamukkale ve Hierapolis Milli Parkı, Ksantos-Letoon
|
K. IV.
|
10
|
Truva Antik Kenti; Selimiye Camii ve Külliyesi
|
K. IV.
|
11
|
Neolitik Dönem Çatalhöyük Kalıntıları; Cumalıkızık Köyü
|
K. IV.
|
12
|
Bergama Antik Kenti; Efes Antik Kenti
|
K. IV.
|
13
|
Diyarbakır Surları ile Hevsel Bahçeleri
|
K. IV.
|
14
|
Tarihi Safranbolu Kenti ve Evleri
|
K. IV.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Murat TANRIKULU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kaynak (K) I. Coğrafya ve Kültür
Kaynak (K) II. Gümüşçü, O.2014, Tarihi Coğrafya, Yeditepe Yayınları, İstanbul.
Kaynak (K) III. Gümüşçü, O. 2013, Türkiye`nin Beş Bin Yılı, Yeditepe Yayınları, İstanbul
Kaynak (K) IV. T. C. Kültür ve Turizm Bakanlığı
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Somut ve somut olmayan kültürel miras kavramlarını, kültürel miras ürünlerinin nasıl korunabileceğini öğretmek ve kültürel çevrenin korunmasına yönelik öğrencilerde bir farkındalık yaratmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Somut ve somut olmayan kültürel miras kavramlarını tanımlar ve Türkiye`nin belli başlı kültürel miraslarının neler olduğunu ve kültürel çevrenin nasıl korunabileceğini kavrar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Coğrafya bilimini özümser ve içselleştirir.
|
3
|
2
|
Coğrafya yüksek lisans eğitimi ile elde etmiş olduğu bilgileri, uzmanlaşma alanı ile bütünleştirir.
|
2
|
3
|
Coğrafi bilgiyi teknolojik araçlarla analiz eder.
|
3
|
4
|
Bölgesel farklılıkları mekânsal açıdan sorgular.
|
4
|
5
|
Coğrafi bilgiyi uygulamalı olarak kullanır.
|
4
|
6
|
Coğrafya alanında bilimsel bir proje hazırlar.
|
2
|
7
|
Küresel ve bölgesel ekonomi üzerinde etkili unsurları değerlendirir.
|
2
|
8
|
Doğal ortamı oluşturan unsurları farklı bakış açılarıyla analiz eder.
|
-
|
9
|
Doğal ve beşeri kaynakların etkili şekilde kullanımı konusunda bilgi sahibi olur.
|
-
|
10
|
Bilimsel bir disiplin olan coğrafyanın tarihini araştıran çalışmalara katılır.
|
-
|
11
|
Tarihi Coğrafya ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirerek projeler üretir.
|
-
|