ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Mimari Organizasyon BBY605 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kamusal alanların / kamu binalarının daha çekici olmasını sağlayan özellikleri değerlendirebilir ve bu özelliklerin kamu, okul ve akademik kütüphanelerine uygunluğunu analiz eder.
    2-Modernizm ve post-modernizm gibi çeşitli mimari üslupları tanır ve bu tarzlarda tasarlanmış kütüphaneleri tanımlar.
    3-Toplumun ihtiyacını analiz eder ve yapılması istenen tasarımı değerlendirir.
    4-Bir mimarın veya danışmanın niteliklerini açıklar.
    5-Bir bina ekibinin üyesi olarak tasarımı geliştirir.
    6-Bir kütüphanenin iç düzenini planlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)1411154
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   296
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,87 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mimari ve İletişim: 3. Yerler Olarak Kütüphaneler K1, Bölüm 1
    2 Kütüphane binaları ve kütüphane mobilyaları tarihi K2, Bölüm 1
    3 Modern ve postmodern kütüphane binaları/mobilyaları tarihi YK1
    4 Mimarlık gereksinimi değerlendirmesi K3, Bölüm 1 ve 2
    5 Mimari program seçimi ve yazımı K4, Bölüm 3
    6 Işıklandırma tercihi Işıklandırmanın temelleri K1 ve K2
    7 Renklendirme tercihi K1 ve K2
    8 Yatay ve dikey hareket K3, Bölüm 3
    9 Kitap üniteleri ve engelli erişimi K3, Bölüm 3
    10 Kullanıcı gereksinimlerine göre tasarım K4, Bölüm 2
    11 Danışma masaları, kareller ve ergonomi K4, Bölüm 2
    12 Bakım için tasarım K4, Bölüm 3
    13 Kullanıcı ve derme güvenliği içi tasarım K4, Bölüm 3
    14 Binalarda teknolojik yenilikler K3, Bölüm 4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Hüseyin ODABAŞ
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Hüseyin Odabaş

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Barker, Rinker, Seacat Architecture (Firm). (2012). Library architecture. Denver, Colo: Barker, Rinker, Seacat Architecture. K2. Sannwald, W. W., & Library Administration and Management Association. (2001). Checklist of library building design considerations. Chicago: American Library Association. K3. Worpole, K. (2013). Contemporary library architecture: A planning and design guide. K4. McCabe, G. B. (2000). Planning for a new generation of public library buildings. Westport, Conn: Greenwood Press.
    Yardımcı Kitap YK1. In Hunt, D. H., & McDonald, J. A. (1967). Public library architecture. Philadelphia: Drexel Press. Little, G. (2009). Library architecture at Yale. New Haven: Yale University Library.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, bir kütüphane yenileme projesine ya da yeni bir bina projesine etkili bir şekilde katılımını sağlayacak ya da bu konuları yönetebilecekleri bilgileri vermektir. Öğrencilerin bir inşaat projesi sırasında personel, sistem ve hizmetleri değerlendirmeleri gereken becerilerin geliştirilmesine ağırlık verilecek, böylece yeni veya yenilenmiş kütüphane tesisi maliyet açısından etkin ve kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun hale gelebilecektir. Öğrenciler, mimarlık mesleği ve bina projelerinin disiplinlerarası doğası hakkında daha fazla bilgi sahibi olacaklardır.
    Dersin İçeriği Bu derste geçmişten günümüze kütüphane binalarının değişimi irdelenmektedir. Bu bağlamda iç ve dış tasarım, kütüphane mobilyaları, yeşil mimari, engelli hizmetleri, bina statiği ve yerleşim konuları bu dersin içeriğini oluşturan konular arasında yer almaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. -
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 2
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir. 3
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir 5
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir. -
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. -
    10 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 3
    11 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster