ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Enformasyon Teknolojilerinin Sosyal Etkileri BBY606 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Günlük yaşamda kullanılan enformasyon teknolojilerini yönetir.
    2-Türkiye`de Enformasyon teknolojilerinin gelişim sürecini açıklar
    3-Enformasyon teknolojilerinin bireysel ve kamusal alanda sunduğu faydaları muhakeme eder
    4-Bilgi toplumu olma yolunda enformasyon teknolojilerinin yayılımı ve kullanımının önemini örneklendirerek açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2023366
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1014040
    Proje2016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   300
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Enformasyon teknolojileri nedir ve kullanım alanları nerelerdir? K1, K2
    2 Kalkınma Planlarında Haberleşme, Teknoloji ve Sosyal Değişme (1.,2.,3., 4. Kalkınma Planı) K6,K7,K8, K9,K10,K11,K12
    3 Kalkınma Planlarında Haberleşme, Teknoloji ve Sosyal Değişme (5.,6.,7. Kalkınma Planı) K6,K7,K8, K9,K10,K11,K12
    4 Kalkınma Planlarında Haberleşme, Teknoloji ve Sosyal Değişme (8.,9.,10.Kalkınma Planı) K6,K7,K8, K9,K10,K11,K12
    5 Günlük hayatta tercih edilen enformasyon teknolojilerinin kullanımı 1. Ev yaşamında Enformasyon Teknolojileri 2. İş yaşamında Enformasyon Teknolojileri K1, K2, K3, K4
    6 Günlük hayatta tercih edilen enformasyon teknolojilerinin kullanımı 1. Kamuya açık yerlerde Enformasyon Teknolojileri 2. Devletin iş akışında EnformasyonTeknolojileri K1, K2, K3, K4
    7 Yeni Enformasyon Teknolojilerinin Geleneksel Enformasyon Teknolojileri ile Karşılaştırılması K1, K2, K3, K4
    8 Türkiye?de ve Dünya?da Enformasyon Teknolojilerinin Durumu K1, K2, K3, K4
    9 Enformasyon Teknolojilerinin Kültürel Dönüşümde Oynadığı Rol K1, K2, K3, K4
    10 Enformasyon Teknolojilerinin Sosyal Hayattaki Rolü K1, K2, K3, K4
    11 Enformasyon Teknolojilerinin İlişkiler üzerindeki Rolü (Tek Kişilik Şehir) K1, K2, K3, K4
    12 Enformasyon Teknolojilerinde Güvenlik/ Güvenlik Neden Önemlidir? K5
    13 Enformasyon Teknolojilerinde Etik(Web Etiği/Elektronik Haberleşme Etiği/Bilişim etiği/ Internet Etiği) K5
    14 Bilişim Suçları(5651 sayılı kanun kapsamında) K5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Burcu Umut ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler(ISBN: 9786053953371)H. Ferhan Odabaşı (2010)
    Yardımcı Kitap K1-Avcıoğlu, G. Ş. (2011). Küresel bilgi teknolojileri ve toplumsal değerler. Çizgi Kitabevi. K2- Yılmaz, B. (2008). Enformasyon Çağı: Akıl ve Devrim Çağında Bilgi Teknolojileri 1700-1850. Bilgi Dünyası, 9(1), 238-239. K3. Headrick, D. R., & Kılıç, Z. (2002). Enformasyon Çağı: Akıl ve Devrim Çağında Bilgi Teknolojileri, 1700-1850. Kitap. K4- BAL, H. Ç., KALAYCI, C., & ARTAN, S. (2015). Farklı Gelir Grubuna Sahip Ülkelerde Dijital Bölünmenin Boyutu ve Belirleyicileri. Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi, 1(2), 107-123. K5. İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi Ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun. http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5651.pdf, erişim: 15.03.2016 K6. KÜÇÜKER, E. Y. (2008). Kalkınma planları kapsamında yapılan eğitim planlarının analizi (1963-2005) (Doctoral dissertation, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Politikası Anabilim Dalı (Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Programı)). K7. Bakanlığı, K. (2013). Onuncu kalkınma planı 2014-2018. K8.Teşkilatı, D. P. (1996). Yedinci beş yıllık kalkınma planı 1996-2000. K9.Teşkilatı, D. P. (1990). Altıncı beş yıllık kalkınma planı 1990-1994. K10. Teşkilatı, D. P. (1963). Kalkınma Planı (Birinci Beş Yıl). K11.Teşkilatı, D. P. (1968). İkinci beş yıllık kalkınma planı 1968-1972. K12. Teşkilatı, D. P. (2006). Dokuzuncu kalkınma planı 2007-2013.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin, bilgi ve iletişim teknolojisi ile iş, boş zaman ve toplum arasındaki ilişkiyi eleştirel ve yapıcı bir şekilde düşünmelerine yardımcı olmaktır. Bu ders, bireyler, kamu kurumları ve işletmeler tarafından şekillendirildiğinde ve kullanıldığında, bilgi ve iletişim teknolojilerinin toplumsal sonuçlarıyla ilgili bir dizi kavram ve analitik araçların yanı sıra nicel vaka analizlerini kapsar.
    Dersin İçeriği Bu ders, bireyler, kamu kurumları ve işletmeler tarafından şekillendirildiğinde ve kullanıldığında, bilgi ve iletişim teknolojilerinin toplumsal sonuçlarıyla ilgili bir dizi kavram ve analitik araçların yanı sıra nicel vaka analizlerini kapsar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. -
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir -
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 4
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. -
    9 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. -
    10 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. -
    11 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster