ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi-Bilim Politikası ve Akademik Yayıncılık BBY610 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi ve bilim politika ve programlarını tanımlar.
    2-Ülkelerin bilgi ve bilim politika ve programlarını değerlendirir.
    3-Ülkelerin bilgi ve bilim uygulamalarını karşılaştırır.
    4-Bilgi ve bilim politikalarının akademik yayıncılığa etkisini tartışır ve analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2023366
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)1014040
    Proje2016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   300
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     10 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve ders tanıtımı K1, K2, K3 ve K5
    2 Bilgi-bilim politikası K2, Bölüm 2
    3 Bilgi-bilim programları K3, Bölüm 1
    4 Bilgi-bilim politika uygulamaları K3, Bölüm 1 ve YK1, YK4
    5 Bilgi-bilim program uygulamaları K3, Bölüm 1 ve YK1, YK4
    6 Bilgi-bilim politika ve program üreticileri K3, Bölüm 1 ve YK1, YK2, YK4
    7 Bilgi-bilim program uygulayıcıları K2 Bölüm 3, K3 Bölüm 2, K4
    8 Türkiye bilim politikası K2 ve K3
    9 Türkiye bilgi politikası K2 ve K3
    10 Türkiye bilgi-bilim politika ve program uygulamaları K2 ve K3
    11 Türkiye`de akademik yayıncılık K1
    12 Bilgi ve bilim politikalarının akademik yayıncılığa etkisi K1 ve K5
    13 Bilgi ve bilim programlarının akademik yayıncılığa etkisi K1 ve K5
    14 Mevcut uygulamaların akademik yayıncılığa etkisi K1, K3, YK2, YK3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Üyesi Kasım BİNİCİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Binici, K. (2012). Türkiye`de Yayın Göçü: Web of Science ve ULAKBİM Ulusal Veri Tabanlarında İndekslenen Yayınlar Üzerine bir İnceleme. Bilgi Dünyası, 13(1), 165?181. K2. Göker, A. (2006). Bilim politikalarında ulusal boyut: dünya örnekleri ve Türkiye. Ulusal Bağımsızlık için Türkiye İktisat Politikaları Kurultayı. K3. Uçkan, Ö. (2006). Bilgi politikası ve bilgi ekonomisi: verimlilik, istihdam, büyüme ve kalkınma. Bilgi Dünyası, 7, 23?48. K4. Yılmaz, B. (2009). Türkiye`de kültür politikası ve kütüphane: 1980 sonrası durum. TKD Ankara Şubesi. K5. Yılmaz, B. (2010). Türkiye`nin bilgi toplumu politikasında kütüphane kurumuna yaklaşım. Bilgi Dünyası, 11(2), 263-289. K6. Yılmaz, B. ve Aydın, H. (2011). Bilgi politikası konusundaki uluslararası çalışmalarda kütüphane kurumuna yaklaşım: Avrupa Birliği Lizbon Stratejisi ile Birleşmiş Milletler Dünya Bilgi Toplumu Zirvesi. Bilgi Dünyası, 12, 46-69. K7. Yılmaz, B. ve Dalkıran, Ö. (2012). Türkiye`nin bilim-teknoloji politikalarında kütüphane kurumuna yaklaşım. Bilgi Dünyası, 13(1), 57?81.
    Yardımcı Kitap YK1. Baysal, B. (2009). Cumhuriyet Döneminde Türkiye`de Üniversiteler Bilim ve Bilim Politikaları. İstanbul. http://www.pandora.com.tr/urun/cumhuriyet-doneminde-turkiyede-universiteler-bilim-ve-bilim-politikalari/181184 adresinden erişildi. YK2. Yılmaz, B. (2004). Türkiye`de eğitim politikası ve kütüphane. Ankara: TKD Ankara Şubesi. YK3. Yurtsever, E., Gülgöz, S., Yedekçioğlu, Ö. A. ve Tonta, M. (2002). Sağlık Bilimleri, Mühendislik ve Temel Bilimlerde Türkiye`nin Uluslararası Atıf Dizinindeki Yeri 1973-1999. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları. YK4. Yücel, İ. H. (2006). Türkiye`de bilim teknoloji politikaları ve iktisadi gelişmenin yönü. [Ankara]: T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı.
    Dersin Amacı Derste kütüphane, arşiv ve bilgi-belge uygulayıcılarının farkında olması gereken küresel ve ulusal içerikteki bilgi-bilim politika, program ve uygulamalar tartışılacaktır.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında politikalar ve aktörlerin, bilginin oluşum ve erişim sürecinde politikaların etkilerinin, kütüphane ve bilgi profesyonellerinin bilim-bilgi politikası ve uygulamalarındaki rollerinin akademik yayıncılık ile ilişkilendirilerek işlenmesi hedeflenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir. -
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir -
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. -
    9 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. -
    10 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 3
    11 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster