ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Web Madenciliği BBY611 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Webdeki veri ve bilgi türlerini tanımlar.
    2-Veri yapılarını açıklar.
    3-Analiz için uygun araçları ve veri yapısını seçer.
    4-Web kaynaklarında örüntü çıkarır, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2015555
    Proje2018080
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6017070
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   289
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,63 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve ders tanıtımı K1, K2, K3, YK1, YK2
    2 Veri madenciliği K1, Bölüm 1
    3 Veri madenciliği süreci ve modelleri K1, Bölüm 1
    4 Metin Madenciliği K3, Bölüm 1
    5 Metin Madenciliği süreci ve modelleri K3, Bölüm 2
    6 Web madenciliği K3, Bölüm 3 ve YK1
    7 Araçlar K3, Bölüm 3 ve YK1
    8 İşin anlaşılması K1, Bölüm 2
    9 Verinin anlaşılması K1, Bölüm 2
    10 Veri düzenleme ve işleme K1, Bölüm 2
    11 Modeller 1 K1, Bölüm 3, K2
    12 Modeller 2 K1, Bölüm 3, K2
    13 Model değerlendirme K3, YK2
    14 Modeli Yorumlama K3, YK2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Üyesi Kasım Binici
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Kasım Binici

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Akpınar, H. (2014). Data: Veri Madenciliği Veri Analizi. Papatya. K2. Binici, K. (2016). Kütüphane ve Bilgi Bilimi Çalışmalarında Dönemsel Konu Analizi. (Yayımlanmamış doktora tezi). İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. K3. Zhang, Q., Segall, R. ve Cao, M. (2011). Visual analytics and interactive technologies data, text, and web mining applications. Hershey, PA: Information Science Reference.
    Yardımcı Kitap YK1. Golbeck, J. (2013). Analyzing the social web. Amsterdam: Morgan Kaufmann. YK2. Stankovi, R. S. ve Astola, J. (2011). From Boolean logic to switching circuits and automata: towards modern information technology. Studies in computational intelligence. Berlin: Springer Verlag.
    Dersin Amacı Derste öğrencilere web kaynaklarında bilgi keşif işlemleri ve örüntü çıkarma yöntemleri öğretilecektir. Ders kapsamında kütüphane ve bilgi bilimi alanı özelinde webdeki metin ve veri yapıları üzerinde web madenciliği yaklaşımıyla analizlerin yapılması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Derste öğrencilere web kaynaklarında bilgi keşif işlemleri ve örüntü çıkarma yöntemleri öğretilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 3
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. -
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir. -
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir 3
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir. -
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. 3
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. -
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 3
    9 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. 3
    10 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    11 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster