ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Merkezlerinde Örgütsel Davranış BBY617 GÜZ-BAHAR 3+0 S 10
    Öğrenme Çıktıları
    1-Örgütsel davranış kavramını, kuramlarını ve temel ilkelerini tanımlar,
    2-Bu ilkeleri bilgi merkezleri açısından değerlendirir,
    3-Bilgi merkezlerinin yönetimine örgütsel davranış perspektifinden bakar,
    4-Örgütsel davranışın konusu olan örgüt içindeki insanı birey, grup ve örgütlenme sistemi bağlamında değerlendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2015050
    Proje2015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   286
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     9,53 ---- (10)
    Dersin AKTS Kredisi   10
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Ders Tanıtımı K1, K2, K3, K4, K5, K6, K7
    2 Örgütsel Davranışın Tarihsel Gelişimi ve Örgütsel Davranışı Etkileyen Konular K1, ss. 17-33; K2, ss. 4-30
    3 Algılama ve Nedensellik Yükleme K1, ss. 39-67; K2, ss. 168-189
    4 Kişilik, Tutumlar, Duygular ve Değerler K1, ss. 71-100; K2, s. 134-153
    5 Motivasyon K1, ss. 103-137; K2, ss. 204-229
    6 Örgütlerde Öğrenme K1, ss. 141-162; K3, ss. 143-270
    7 Gruplar ve Takımlar K1, ss. 165-188; K2, ss. 276-300, 314-331
    8 Çatışma Yönetimi ve Müzakere K1, ss. 191-214; K2, 454-475
    9 Stres ve Stres Yönetimi K1, ss. 219-239; K2, ss. 607-614
    10 Güç ve Politika K1, ss. 245-266; K2, 420-442
    11 Liderlik K1, ss. 271-310; K4, ss. 7-11
    12 Örgütsel İletişim K1, ss. 315-343; K2, ss. 342-361; K6, ss. 312-326; K7, ss. 257-263
    13 Karar Verme K1, ss. 347-374
    14 Örgüt Kültürü K1, ss. 377-402; 520-539; K2, K5, ss. 645-647
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Buket CANDAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Can, H., Azizoğlu, Ö. A. ve Aydın, E. M. (2015). Örgütsel davranış. Ankara: Siyasal. K2. Robins, S. P. ve Judge, T. A. (2015). Örgütsel davranış. Ankara: Nobel. K3. Yılmaz, M. (2008).Örgütsel öğrenmede bilgi merkezlerinin rolü. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi. K4. Baker, E. (2015). The potential impact of positive organizational behavior on the library working environment: An introduction for library administrators. Library Staffing for the Future (Advances in Library Administration and Organization, 34), 1-28. K5. Chang, C-C. ve Wu, C-C. (2013). Multilevel analysis of work context and social support climate in libraries. Aslib Proceedings: New Information Perspectives, 65 (6), 644-658. K6. W. B. (1969). Libraries as organisation. College and Research Libraries, July, 312-326. K7. Xu, H. (1996). Type and level of position in academic libraries related to comunication behavior. The Journal of Academic Librarianship, July, 257-266.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Örgütlerin en önemli bileşeni olan insanın, bir örgüt içindeki davranışı örgütlerin etkililiğini ve verimliliğini doğrudan etkilemektedir. Örgütsel davranışın konusu, örgüt içindeki insanın bireysel davranışları, bu davranışların nedenleri ve örgütün amaçları doğrultusunda nasıl yönlendirilecekleri, örgüt içindeki grupların ve örgüt yapısının insanın bireysel davranışına olan etkisidir. Bu dersin amacı, birey, grup ve örgütlenme sistemi temelinde örgütsel davranış temel ilkelerini tanıtmak ve bu ilkeleri resmi bir örgüt olan bilgi merkezleri açısından değerlendirerek, bilgi merkezlerinin yönetimine örgütsel davranış perspektifinden bakabilecek bilgi ve deneyimi kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Ders kapsamında, örgütsel davranışın kapsamı, tarihsel gelişimi, örgütsel davranışı etkileyen konular, algılama, nedensellik yükleme, kişilik tutumlar, duygular ve değerler, motivasyon kuramları, öğrenen örgütler, gruplar ve takımlar, çatışma yönetimi ve müzakere, stres ve stres yönetimi, güç ve politika, liderlik kuramları, örgütsel iletişim, bireysel ve gruplarda karar verme, örgüt kültürü gibi konular bilgi merkezleri temelinde işlenmektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir. 5
    2 Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular. 5
    3 Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir. 4
    4 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir -
    5 Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir. 4
    6 Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır. -
    7 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir. 4
    8 Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir. 5
    9 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir. -
    10 Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır. 4
    11 İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster