ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Deneysel Veri Görselleştirme STA560 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-İleri düzeyde grafik tasarım problemlerini tanımlar.
    2-Yaptığı araştırma ve incelemeleri yaratıcı düşüncenin oluşumunda kullanır.
    3-Tasarım projesini oluştururken yaratıcılığını geliştirebilecek araştırmalar yapar ve tasarım çözümleri uygular.
    4-Güncel tasarım dünyasını ve ilgili literatürü yoğun olarak araştırır.
    5-Çalışmalarını başarıyla görselleştirerek ve uygun ortamı belirleyip tasarlar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi SERKAN VURAL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Baer, K. (2008) Information Design Workbook, Massauchussets: Rockport Publishers. K2. Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork K3. Mijksenaar, P. (1997) Visual Function: An Introduction to Information Design. 010 Publishers. K4. Tufte, E.R. (1990) Envisioning Information. Graphics Press. K5. Katz, J. (2012) Designing Information: Human Factors and Common Sense in Information Design. Wiley.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Grafik Tasarım üzerine ileri düzeyde çalışmalar yapmak. Nesnel araştırmalar sonucu kamunun yararına oluşan durumları değerlendirerek iletişim tasarımı, kitle ve medyum birlikteliğine uygun özgün tasarım projesi üretmek ve izleyicilere sunmak.
    Dersin İçeriği -Bilgiyi analiz etme ve anlama -Bilginin görsel anlama dönüşümü -Düşünsel ve biçimsel yapılandırma -Verinin görselleşmesinde farklı yorum denemeleri -Çeşitli veri görselleştirme yaklaşımları
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster