Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Animasyon tarihi ve teknikleri üzerine araştırma ve teorik araştırma.
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
Bir konunun belirlenmesi ve hikaye yazma ve içerik oluşturma çalışmalarına başlanması.
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Senaryo oluşturuldu ve storyboard çizimi başlatıldı.
|
K1. Bölüm 4
|
4
|
Tasarım önerileri geliştirme ve tasarım süreçlerini analiz etme 1.
|
K1. Bölüm 5
|
5
|
Tasarım önerileri geliştirmek ve tasarım süreçlerini analiz etmek 2.
|
K1. Bölüm 7
|
6
|
Senaryoya uygun mekan, karakter ve nesnelerin taslak çizimleri.
|
K1. Bölüm 8
|
7
|
Çizimleri geliştirmek ve değerlendirmek.
|
K1. Bölüm 10
|
8
|
Uygun yazılımın seçilmesi ve bu yazılım ile yapılan animasyonların incelenmesi.
|
K2. Bölüm 1+2
|
9
|
Taslakların dijital ortama aktarılması ve animasyon çalışmalarına başlanması 1.
|
K2. Bölüm 3
|
10
|
Taslakların dijital ortama aktarılması ve animasyon çalışmalarına başlanması 2.
|
K2. Bölüm 4
|
11
|
Animasyon çalışmalarının geliştirilmesi.
|
K2. Bölüm 6
|
12
|
Animasyon çalışmalarının geliştirme aşamalarının değerlendirilmesi.
|
K2. Bölüm 7
|
13
|
Çalışmaların analiz, tartışma ve düzenleme çalışmaları.
|
K2. Bölüm 9
|
14
|
Animasyon uygulamaları, sunumu ve sergisi.
|
K2. Bölüm 11
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şadi Karaşahinoğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Wells P., (1998). Understanding Animation. Routledge. USA.
K2. Zeegen. L. (2010). Complete Digital Illustration. Rotovision Publishing.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
İki ve üç boyutlu canlandırma sonuçlarının tasarım süreçlerini öğretmek, geleneksel ve çağdaş animasyon tekniklerini, farklı canlandırma tekniklerini öğretmek. Öykü ve senaryo çalışmaları yapmayı öğretmek, yapılan çalışmanın hedef kitleye ulaşabilmesi için dijital ortamda uygun formatta sunumunu gerçekleştirmek. Ulusal ve uluslararası yarışmalı sergi, fuar ve gösterimlerde de yer almasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Belirlenen bir konu ve kavramdan hareketle hem geleneksel hem de yeni medya ortamlarında canlandırma çalışmaları yapma, animasyonun temel prensiplerini verme, öykü ve senaryo oluşturma, akış çizelgesi planlama, karakter analizi ve çizimi yapma, mekân tasarımı yapma, malzeme ve doku inceleme ve çalışma yapma. Uygun tekniğe karar verilip sahnelerin çalışma, seslendirme ve müziği belirleme, çalışma ve animasyonu uygun formatlarda sonuçlandırma.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
-
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
5
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
3
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
4
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
3
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
2
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|