ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yirminci Yüzyıl Müziği STA579 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-20. yüzyıl akımlarını tanımlar.
    2-20. yüzyıl müziğinin stil ve tekniklerini açıklar.
    3-Eserleri akım, üslup ve teknik bağlamında analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4015050
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   214
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,13 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Geç Romantizm, İzlenimcilik ve Altılılar K1:125,126
    2 Anlatımcı müzik ve On İki Ton Tekniği K2:91-104
    3 Müziksel İlkelcilik K3:200
    4 Neo-klasizim, Neo-casticismo K4:7-52
    5 Dizisel Müzik K5:30-35
    6 Yeni Karmaşıklık ve Yeni Yalınlık K6:394-412
    7 Mikrotonal Müzik K7:11-44
    8 Minimalizm K8:242-265
    9 Rastlamsal Müzik K9:359-371
    10 Elektronik ve Bilgisayarlı Müzik K10:70-89
    11 Caz Etkili Müzik K11:41, 157
    12 Çok Stilli Müzik K12:30
    13 Neo-Romantik ve Neo-Barok Müzik K13:1-19
    14 İşlevsel Müzik K14:2-37
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ÇAĞLAK EKER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Mimaroğlu, İ. (1999). Müzik tarihi. Varlık Yayınları. K2: Karabey, M. 12 Ton Sisteminin Yaratıcısı ve Öğretmen Olarak Arnold Schöenberg. Fine Arts, 13(4), 91-104. K3: SAKARYA, Uğur Cihat. (2017). Yirminci Yüzyıl Müziğinde İlkelcilik ve İgor Stravinski?nin Bahar Ayi- ni adlı Yapıtının İncelenmesi, yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Danışman: Doç. Dr. İlke Boran, İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. 200 K4: Gözoğlu, Y. (2018). Yirminci yüzyılın neoklasik orkestra eserleri üzerine karşılaştırmalı bir araştırma (Master`s thesis, Güzel Sanatlar Enstitüsü). 7-52 K5: Grant, M. J. (2005). Serial music, serial aesthetics: compositional theory in post-war Europe (Vol. 16). Cambridge University Press. 30-35 K6: Fisk, J. (1994). The new simplicity: The music of Górecki, Tavener and Pärt. The Hudson Review, 394-412. K7: Ader, L. Introduction to Microtonal Music. Microtonal Music in Central and Eastern Europe: Historical Outlines and Current Practices, 11-44. K8: Çağlak, A., & Şendurur, Y. Philip Glass` ın Keman Piyano Sonatı`nın Form ve Armonik Analizi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 6(12), 242-265. K9: Özkul, M. K. Geleneğe Bağlı Bir Devrimci: John Cage. Art-e Sanat Dergisi, 12(24), 359-371. K10: Erdal, K. Y. Elektronik Müziğin Gelişimi Ve Türk Bestecilerin Elektronik Müziğe Katkıları Evolution Of Electronic Music And The Contributions Of Turkish Composers To Electronic Music. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 70-89. K11: Pollack, H. (2006). George Gershwin: His life and work. Univ of California Press.41, 157 K12:Tremblay, J. B. (2007). Polystylism and narrative potential in the music of Alfred Schnittke (Doctoral dissertation, University of British Columbia). 30 K13: Yöre, S. (2011). Çağdaş Müzik: Bestecilik Ana Akımları, Teknikleri ve Başlıca Besteciler. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 1-19. K14: Karcılıoğlu, İ. (2007). Paul Hindemith?in Didaktik Yönü Müzik Dili ve Armoni Anlayışı. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yirminci yüzyılın karakteristik özelliklerini tanıtmak.
    Dersin İçeriği Yirminci yüzyıl müziğinde akımlar, kompozisyon stilleri ve teknikleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklama. -
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirme. 5
    3 Çağdaş sanat anlayışını bilme. 2
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılma ve alan bilgilerinden yararlanma. 3
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirme. -
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma. -
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlama. -
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklama. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunma. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlama ve süreci yönetme. -
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygulama. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster