ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Müzik Eğitimi Sorunları STA593 GÜZ-BAHAR 3+0 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türkiye`de ve dünyadaki müzik eğitimi sorunlarını açıklar.
    2-Farklı müzik eğitimi sorunlarını analiz eder.
    3-Müzik eğitimi sorunlarına çözüm önerileri getirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6018080
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   204
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,8 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye`de Müzik Eğitimine Genel Bir Bakış K-1 Sayfa:355-362
    2 Dünyada Müzik Eğitimine Genel Bir Bakış K-2 Sayfa:217-230
    3 Müzik Teknolojileri Bölümleri ve Sorunları K-3 Sayfa:270-291
    4 Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bölümleri ve Sorunları K-4 Sayfa:177-179
    5 Konservatuarlardaki Müzik Eğitimi ve Sorunları K-5 Sayfa:1309-1320
    6 Çalgı Eğitimi (Yaylı Çalgılar) ve Sorunları K-6 Sayfa:57-63
    7 Çalgı Eğitimi (Tuşlu ve Üflemeli Çalgılar) ve Sorunları K-7 Sayfa:57-63
    8 Ses Eğitimi ve Sorunları K-8 Sayfa:79-85
    9 Mesleki Müzik Eğitimi ve Sorunları K-9 Sayfa:105-110
    10 Genel Müzik Eğitimi ve Sorunları K-10 Sayfa:101-106
    11 Özengen Müzik Eğitimi ve Sorunları K-10 Sayfa:101-106
    12 Okul Öncesi Dönem Müzik Eğitimi ve Sorunları K-1 Sayfa:355-362
    13 Müzik Öğretmenliği Bölümleri ve Sorunları K-9 Sayfa:105-110
    14 Cumhuriyet Dönemi Müzik Eğitimi ve Sorunları K-4 Sayfa:135-142
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Elvan KARAKOÇ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Elvan Karakoç

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Göncü, İ.Ö. (2010). Okul Öncesi Eğitimde Müzik Eğitiminin Temel Sorunları. Kastamonu Eğitim Dergisi,18(2), 355-362. K2- Çuhadar, C. H. (2016). Müzik ve müzik eğitimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(1), 217-230. K3-İmik, O. H. (2015). Disiplinler arası çerçevede Dünya`da ve Türkiye`de müzik teknolojisi eğitimi (Master`s thesis, İnönü Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü). K4- Elmas, H. (2007). 21. Yüzyılda Türkiye`de Güzel Sanatlar Eğitimi Ve Güzel Sanatlar Eğitiminde Yaşanan Sorunlar. Sanat Dergisi, (11). K5-Topoğlu, O., & İşgörür, Ü. (2013). Türkiye`de Batı Müziği Eğitimi Veren Devlet Konservatuvarları Ve Vakıf Üniversiteleri Müzik Bölümlerinin Belirlenmesi Ve Bu Kurumlarda Eğitim Veren Akademisyenlerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Electronic Turkish Studies, 8(12). K6- Özen, N. (2004). Çalgı Eğitiminde Yararlanılan Müzik Öğretim Yöntemleri. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, (2), 57-63. K8- Öztürk, F. G. (2003). Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda ses eğitiminin önemi ve bireysel ses eğitimi dersi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1). K9-Albuz, A. (2004). Müzik öğretmenliği eğitiminde çok boyutluluk. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2). K10-Öz, B.Ö. (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi..Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 16(1), 101-106. K11-Şentürk, N. (2001). Musiki Muallimden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlar. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 (2), 135-142.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türkiye ve dünyadaki farklı müzik eğitimi sorunlarını fark ederek,ilgili çalışmaları incelemek ve değişik alanlardaki müzik eğitimi sorunlarını araştırmak ve ilgi duyduğu bir müzik eğitimi alanındaki sorunlara çözüm önerileri getirmek.
    Dersin İçeriği Türkiye ve dünyadaki müzik eğitimi sorunları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. -
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. -
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. 4
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 3
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 5
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. 4
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. -
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. -
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster