Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders içeriği hakkında genel bilgi.
|
Ders bilgi paketini inceler.
|
2
|
20.yy.ın ilk yarısında stüdyo zanaatkârlığı ve stüdyo seramikçiliği.
|
K4, K1, D1- Stüdyo zanaatkârlığı kavramına ilişkin internet/kütüphane araştırması yapar. Önceki dersin notları ve sunuları gözden geçirilir.
|
3
|
Uzak Doğu etkisi, Bernard Leach ekolü ve seramik-kap.
|
K1, K2, K4- Uzak doğu kültürü ve seramiklerine ilişkin internet/kütüphane araştırması yapar.
|
4
|
Soyut Dışavurumculuk, Peter Voulkos ve seramik.
|
YK4, K4- Soyut dışavurumculuk akımına ilişkin internet/kütüphane araştırması yapar.
|
5
|
Funk Sanatı ve seramik: Robert Arneson ve takipçileri.
|
YK4, K4, D1- Pop sanat akımına ilişkin internet/kütüphane araştırması yapar. Önceki derslerin notları ve sunuları gözden geçirilir.
|
6
|
Minimalizm ve seramik: Carl Andre ve John Mason.
|
YK4, K4, D1- Minimalizm akımına ilişkin internet/kütüphane araştırması yapar.
|
7
|
Seramik sanatında deneysel arayışlar: süper nesne ekolü, Viola Frey ve Gillian Lowndes
|
D1- Önceki derslerin notları ve sunuları gözden geçirilir.
|
8
|
Feminizm ve seramik: Judy Chicago ve Son Akşam Yemeği.
|
YK4, K4, YK1- Feminizm kavramına ilişkin internet/kütüphane araştırması yapar.
|
9
|
80 öncesi seramik pratiklerinden örnekler (öğrenci sunumları).
|
K4, YK2, YK3, K1- Belirlenen bir sanatçının/tasarımcının kariyeri ve çalışmalarına ilişkin sunu hazırlar.
|
10
|
Batı dünyasında seramik sanatının kimliği/statüsü tartışmaları.
|
D1- Önceki derslerin notları ve sunuları gözden geçirilir.
|
11
|
80li yıllar batı seramik sanatı.
|
D1- Önceki derslerin notları ve sunuları gözden geçirilir.
|
12
|
Seramik sanatının değişen tanımı ve statüsü. Kavramsal sanat pratikleri ve seramik. Figürasyon ve seramik sanatı.
|
YK1, K4- Kavramsal sanata ilişkin internet/kütüphane araştırması yapar.Önceki derslerin notları ve sunuları gözden geçirilir.
|
13
|
Ziyaretçi sanatçılar ve bir çağdaş sanat malzemesi olarak seramik.
|
YK1, K4- Post modernizm kavramına ilişkin internet/kütüphane araştırması yapar. Önceki derslerin notları ve sunuları gözden geçirilir.
|
14
|
2000 yılı sonrasında kavramsal(cı) seramik pratikleri (öğrenci sunumları).
|
K4, YK2, YK3, K1- Belirlenen bir sanatçının/tasarımcının kariyeri ve çalışmalarına ilişkin sunu hazırlar.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ersoy YILMAZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Yılmaz, E (2019). Modern/Çağdaş Seramik Sanatı: Türkiyede Seramiğin Öyküsü (Yayınlanmamış doktora tezi). Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
K2- De Wall, E. (2003). 20th Century Ceramics. Thames & Hudson, Londra.
K3- Cooper, E. (2009). Contemporary Ceramics. Thames & Hudson, Londra.
K4- Çevrimiçi Ağ (www).
|
Yardımcı Kitap
|
YK1-Antmen, A. (2019). 20.yüzyıl Batı Sanatında Akımlar
YK2- Del Vecchio, M. (2001). Postmodern Ceramics. Thames & Hudson, Londra.
YK3- Clark, G., Strauss, C., Adamson, G., Del Vecchio, M. ve Burrows, K. (2012). Shifting Paradigms in Contemporary Ceramics. The Garth Clark & Mark Del Vecchio Collection. Yale University
YK4-Antmen, A. (Ed.) (2008). Sanat Cinsiyet: Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri, İletişim Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı Batı dünyasında modern seramik pratiklerinin 20. Yüzyıl boyunca nasıl ve ne yönde geliştiğini göz önüne sermek ve bu pratiklerin dayandığı düşünsel bağlamı ortaya koymaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Sanat, zanaat ve endüstri üçgeninin tam ortasında bulunan seramikçilik, 20. Yüzyıl boyunca kendine özgü bir gelişim/dönüşüm seyri izler. Bu seyrin en önemli unsuru, seramikçiliğin belirsiz statüsü ve bu doğrultuda modernizmle kurduğu sorunlu ilişkidir. Yüzyıl boyunca seramik sanatını/zanaatını şekillendiren olay ve olgular, bu sorunlu ilişkinin oluşturduğu temel üzerinde gelişir. Seramikçilik, yüz yıl boyunca toprak kap yapma zanaatından heykele ve nihayet post-modern pratiklerle kaynaşmış bir mecraya dönüşür.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
-
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
4
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
-
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
3
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
2
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
3
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
1
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
-
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|