ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş Bir Mecra Olarak Video Sanatı II STA548 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12560
    Ödevler1021224
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011616
    Proje1021224
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   200
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,67 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders Tanımı. Video sanatına giriş K3-Video Art K1-Fotoğraftan Videoya
    2 Video sanatı, film ve belgesel arasındaki farkların tartışılması-I K3-Geliştirme sürecinde video sanatı
    3 Video sanatı, film ve belgesel arasındaki farkların tartışılması-II K3-Belgesel ve kısa film gerçekleri
    4 Tema bağlamında projeyi video sanatına dönüştürme K1-Video film
    5 Tema bağlamında projeyi video enstalasyonuna dönüştürme K1-Video enstalasyon
    6 Tema bağlamında projeyi video sanat performansına dönüştürme K1-Video performans: Kamera ile oynamak K3-Video sanatında performatif ifade
    7 Tema bağlamında dönüştürülen videoların tartışılması K3-Beden, hafıza, tanıtım, oyun, politika K2-Bill Viola, Frank Gillette
    8 Video Art Projesi: Video sanatı teması belirleme Uygulama-1
    9 Video Art Projesi: Video sanatı için bir taslak oluşturma Uygulama-2 YK1-Görsel Boyutu
    10 Video Art Projesi: Video art taslakları toplama Uygulama-3
    11 Video Art Projesi: Video art düzenleme Uygulama-4
    12 Video Art Projesi: Video art renklendirme YK1-Görsel Boyutu Uygulama-5
    13 Video Art Projesi: Video filtrelerinin uygulanması Uygulama-6
    14 Video Art Projesi: Video art sunumları Uygulama-7
    Ön Koşul Çağdaş Bir Mecra Olarak Video Sanatı I
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Nuray Akkol
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bozkurt, M. (2005). Video sanatı / enstalasyon / film / performans. Bileşim, İstanbul. K2. R. Micheal. (2007). Video art. Thames & Hudson Ltd, New York. K3- Çakar Bikiç, N, Özgür. F. ( 2017). Belgesel/ Kısa Film/ Video Sanatı. Doruk,İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Kilinç, L. (1996). Video sanatı-eleştirel bakış. Hil, İstanbul.
    Dersin Amacı Film,( bagımsız filmler, kısa filmler ve avangard sinema ) ile arasında bir çok paralellik ve ilişki olmasına rağmen video art`ın film olmadığını anlatmak. Video art`ın, özellikle görsel ve işitsel mecranın sınırlarını keşfetmek ve bu kapsamda pratik çalışmalar yapmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Video sanatı, televizyon veya sinemanın aksine, hareketli imgelere dayalı sanatsal işlerin bir alt türüdür. Bu dersin içeriğinde video sanatının tanımlanması, tarihçesi ve yapım aşamaları bulunmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 2
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. -
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. 4
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 2
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. -
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. 3
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 4
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. 3
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster