Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders Tanımı. Video sanatına giriş
|
K3-Video Art
K1-Fotoğraftan Videoya
|
2
|
Video sanatı, film ve belgesel arasındaki farkların tartışılması-I
|
K3-Geliştirme sürecinde video sanatı
|
3
|
Video sanatı, film ve belgesel arasındaki farkların tartışılması-II
|
K3-Belgesel ve kısa film gerçekleri
|
4
|
Tema bağlamında projeyi video sanatına dönüştürme
|
K1-Video film
|
5
|
Tema bağlamında projeyi video enstalasyonuna dönüştürme
|
K1-Video enstalasyon
|
6
|
Tema bağlamında projeyi video sanat performansına dönüştürme
|
K1-Video performans: Kamera ile oynamak
K3-Video sanatında performatif ifade
|
7
|
Tema bağlamında dönüştürülen videoların tartışılması
|
K3-Beden, hafıza, tanıtım, oyun, politika
K2-Bill Viola, Frank Gillette
|
8
|
Video Art Projesi: Video sanatı teması belirleme
|
Uygulama-1
|
9
|
Video Art Projesi: Video sanatı için bir taslak oluşturma
|
Uygulama-2
YK1-Görsel Boyutu
|
10
|
Video Art Projesi: Video art taslakları toplama
|
Uygulama-3
|
11
|
Video Art Projesi: Video art düzenleme
|
Uygulama-4
|
12
|
Video Art Projesi: Video art renklendirme
|
YK1-Görsel Boyutu
Uygulama-5
|
13
|
Video Art Projesi: Video filtrelerinin uygulanması
|
Uygulama-6
|
14
|
Video Art Projesi: Video art sunumları
|
Uygulama-7
|
Ön Koşul
|
Çağdaş Bir Mecra Olarak Video Sanatı I
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Nuray Akkol
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bozkurt, M. (2005). Video sanatı / enstalasyon / film / performans. Bileşim, İstanbul.
K2. R. Micheal. (2007). Video art. Thames & Hudson Ltd, New York.
K3- Çakar Bikiç, N, Özgür. F. ( 2017). Belgesel/ Kısa Film/ Video Sanatı. Doruk,İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kilinç, L. (1996). Video sanatı-eleştirel bakış. Hil, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Film,( bagımsız filmler, kısa filmler ve avangard sinema ) ile arasında bir çok paralellik ve ilişki olmasına rağmen video art`ın film olmadığını anlatmak. Video art`ın, özellikle görsel ve işitsel mecranın sınırlarını keşfetmek ve bu kapsamda pratik çalışmalar yapmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Video sanatı, televizyon veya sinemanın aksine, hareketli imgelere dayalı sanatsal işlerin bir alt türüdür. Bu dersin içeriğinde video sanatının tanımlanması, tarihçesi ve yapım aşamaları bulunmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
-
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
4
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
2
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
3
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
4
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
3
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|