ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Heykel Atölye I STA596 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Lisans döneminde sağladığı birikimi, uygulama ve projelerle daha somut verilere dönüştürür.
    2-Sanatsal niteliğin boyutlarını lisansüstü düzeyde tartışır.
    3-Sanattaki değişimler ve bunların Türkiye sanat ortamına yansımalarını açıklar.
    4-Sanatta biçimlendirmenin tarihsel kökleriyle, günümüz sanatındaki görsel yapılanmaları arasında ilişki kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 1014228
    Toplam İş Yükü(Saat)   207
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,9 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı ve terminolojik bilgilerin sunumu. Görsel kaynakların taranması ve içeriği. K1- Heykel ve sanat kuramlar, s:13-21
    2 Geçmişten günümüze heykel gelişimi. K2- modernizimden postmodernizme sanat. bölüm 16
    3 Heykel sanatı yöntem ve teknikleri K3-,Heykel, Bölüm 4
    4 Heykelin unsurları K3-,Heykel, Bölüm 1
    5 Heykelde kompozisyon malzemeleri K3-,Heykel, Bölüm 2
    6 Modern ve Postmodern Heykel K3-Heykel, Bölüm 7
    7 Plastik Sanatlarda Figüratif Heykel. K4- Plastik Sanatlarda Figüratif Heykel Geleneği.
    8 Kamusal Alandaki Heykeller K-6 Kentsel alanda heykel ve çevre ilişkileri üzerine bir araştırma
    9 Heykel sanatında değişen malzeme K5-Heykel sanatında değişen malzeme tutumları bağlamında 1960 sonrası heykelde yumuşak malzemelerin yeni olanakları
    10 Sanayi-i Nefise Mektebi`nin Türk heykel sanatındaki yeri ve ilk heykeltıraşlar K6- Türk Heykel Sanatı ve ilk Heykeltraşlar
    11 Proje tasarımları Tasarım önerileri
    12 Uygulama
    13 bitmiş heykel işlerinin kalıp ve döküm aşamaları K3Heykel, Bölüm 6
    14 Proje sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dilek TOLUYAĞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1-Huntürk, Ö. (2016). heykel ve sanat teorileri, (1.baskı) Hayalperest Yayınevi. K2- Modernizmden Postmodernizme Sanat, (1.baskı). Ütopya Yayıncılık. Ankara. K3-Yılmaz, M. (2019) Heykel, (1.baskı) Ütopya Yayınları. Ankara. K4- TUFAN. S. (2017) Heykel sanatında insan vücudu yorumunun değişimi ve çağdaş figüratif heykelde doğrusallık, Atatürk Üniversitesi / Güzel Sanatlar Enstitüsü / Heykel Anabilim Dalı, Yüksek Lisans tezi, Erzurum (15-25 s.) K5-Hiçyılmaz, GA. 2018, 1960 Sonrası Heykel Sanatında Değişen Malzeme Tutumları Bağlamında Heykelde Yeni Olanaklar, Anadolu Üniversitesi / Güzel Sanatlar Enstitüsü / Heykel Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi K6-Aydın.D.U.2016 TÜRK HEYKEL SANATI ve İLK HEYKEL. (1.baskı) Gece Kütüphanesi yayınevi.Ankara. K7-ŞAHAN.M. KENTSEL ALANDA HEYKEL VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sanat ve tasarım dergisi, cilt 6, sayı 2, Ocak 2016, 92-109
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Daha önceki dönemlerde kazanılmış deneyimler üzerine bütün plastik sanatlar ve heykelin argümanlarının uygulamalı üretimini amaçlar. Öğrencininalgılama,duyma,imgelemüretimini,yaratıcılığını artıracak ortamları ve materyalleri oluşturur.
    Dersin İçeriği Plastik sanatların her alanı ile ilgili kurgulama,bunlara ilişkin kavramların değerlendirilmesi ve eleştirisini içerir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklama. 3
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirme. 4
    3 Çağdaş sanat anlayışını bilme. 5
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılma ve alan bilgilerinden yararlanma. -
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirme. -
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma. -
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlama. -
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklama. -
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunma. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlama ve süreci yönetme. 5
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygulama. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster