ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Disiplinlerarası Tasarım Atölye I STA572 GÜZ-BAHAR 2+2 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Disiplinlerarası tasarım yapan sanatçıları açıklar.
    2-Güncel sanat kavramlarını açıklar.
    3-Güncel Sanattaki disiplinlerarası çalışmaları analiz eder.
    4-Güncel sanat ürünü ortaya koyabilme becerisi kazanarak özgün bir sanat eseri tasarlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13565
    Ödevler2012525
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   216
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     7,2 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Disiplinlerarası tasarım hakkında genel bilgi edinilir. Örnek sanatçılar ve çalışmalar incelenir. K1
    2 Disiplinlerarası Tasarım Projesine Giriş K2,K3
    3 Proje 1 - Konularının belirlenmesi K1, K2, K3
    4 Proje 1 - Literatür taraması yapılarak, konuların incelenmesi. K4-Eskiz çalışmaları
    5 Proje 1 - Taslak Çalışmaları K4-Eskiz çalışmaları
    6 Proje 1 - İnceleme ve kritik-1 Uygulama
    7 Proje 1 - İnceleme ve kritik-2 Uygulama
    8 Proje 2 - Konularının belirlenmesi K5
    9 Proje 2 - Literatür taraması yapılarak, konuların incelenmesi. K4-Eskiz çalışmaları
    10 Proje 2 - Taslak Çalışmaları K4-Eskiz çalışmaları
    11 Proje 2 - İnceleme ve kritik-1 Uygulama
    12 Proje 2 - İnceleme ve kritik-1 Uygulama
    13 Proje 2 - İnceleme ve kritik-3 Uygulama
    14 Projelerin Sunumu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Seçil ERMİŞ İPEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 Tüzünoğlu, A. (2014) Dersimiz Güncel Sanat. İstanbul: Outlet Independent Art Space. K2 Yücel, D. (2012). Yeni Medya Sanatı ve Yeni Müze: T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi. K3 Sarah Carr-Gomm (2016) Sanat Sanatın Gizli Dili. İstanbul: İnkılap Kitabevi. K4 Arthur C. Danto (2015) Sanat Nedir. İstanbul: Sel Yayıncılık. K5 Saehrendt, C. (2014) Bunu Ben de Yaparım!. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı günümüz sanat akımlarına kadar gelen bütün sanat akımları incelenerek öğrencinin özgün bir dil ortaya koymasını sağlamaktır, Üretim teknikleri için sınırlandırma yapmayarak her türlü üretim tekniği ve materyal sanatsal ifade biçimi olarak kullanılabilmektedir.
    Dersin İçeriği Disiplinlerarası tasarım hakkında genel bilgi edinilir. Örnek sanatçılar ve çalışmalar incelenir. Yaratıcı ve disiplinler arası yöntemler kullanılarak uygulamalar yapılması amacıyla proje konuları belirlenir. Proje konularına yönelik literatür taraması yapılarak, konular incelenir. Projenin taslak çalışmalarına başlanır. İnceleme ve kritik yapılarak değerlendirilen projelerin sunumu gerçekleştirilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. -
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. -
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. 5
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. 5
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. -
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. 4
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. -
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. 4
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. 5
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster