ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kamusal Alanda Seramik Uygulamaları STA516 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kamusal alanı tanımlayarak kamusal alanlarda çağdaş sanat uygulamalarını örnekler.
    2-Galeriler ve müzelerin seramik sanatı için önemini açıklayarak seramiğin bu alanlarda sergilenme biçimlerini betimler.
    3-Seramik sanatının kamusal alan bağlamında kentlerde uygulanmasını örnekler.
    4-Kamusal alanlarda düzenlenen sanatsal etkinlikler ve seramik sanatından örnekleri açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje1014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   204
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,8 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kamusal alan tanımı ve tartışma K1. s.39-86
    2 Çağdaş seramik sanatı bağlamında galeriler ve müzeler K2. s. 89-114
    3 Çağdaş seramik sanatı bağlamında kentler YK1. s.69-71, s.93-101 YK2. s.1-8, s. 25-29, s.104-107, s.224-231, s.297-304 YK3. s. 13-17, s.71-76, s.98-103, s.225-237 YK4. s. 333-339, s. 581-597 YK5. s. 207-216, s. 383-400 K3. Bölüm 1
    4 Bienaller, sempozyumlar ve çalıştaylar gibi sanatsal etkinliklerin kentlere etkisi YK6. s. 67-84, s. 505-516 YK7. s. 465-480, s. 481-491 YK8. s. 155-172 YK9. s. 203-212, s. 221-230 YK10. s. 96-102 YK11. s. 763-772 YK12. s. 43-64 K3. Bölüm 2
    5 Uygulama örnekleri: Kısım 1 K3. Bölüm 3
    6 Uygulama etkinlikleri: Kısım 2 K3. Bölüm 4
    7 Bir kamusal mekan belirleyerek bu mekanda uygulanacak seramik eser ya da etkinlik konsepti ve tasarımı belirlenmesi K3. Bölüm 5
    8 Tasarımın yazılı projeye dönüştürülmesi K3. Bölüm 6
    9 Tasarımların Değerlendirilmesi: Kısım 1 K3. Bölüm 7
    10 Tasarımların Değerlendirilmesi: Kısım 2 K3. Bölüm 8
    11 Uygulama: Kısım 1 K3. Bölüm 19
    12 Uygulama: Kısım 2 K3. Bölüm 10
    13 Uygulama: Kısım 3 K3. Bölüm 11
    14 Proje değerlendirmesi K3. Bölüm 12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Eser Şensılay
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aksoy, Asu ve Ertürk, Eylem. (2007). Kamusal Alan ve Güncel Sanat. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. K2. Lorente, J. Pedro. (2006). Çağdaş Sanat Müzeleri. Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul. K3. Öğr. Gör. Eser Şensılay Ders notları
    Yardımcı Kitap YK1. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 1. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2001. YK2. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 2. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2002. YK3. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 3. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2003. YK4. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 4. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2010. YK5. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 5. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2011. YK6. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 6. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2012. YK7. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 7. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 203. YK8. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 8. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2014. YK9. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 9. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2015. YK10. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 10. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2016. YK11. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 11. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2017. YK12. Uluslararası Eskişehir Pişmiş Toprak Sempozyumu 12. Bildiri Kitabı, Eskişehir Tepebaşı Belediyesi Yayınları, 2018.
    Dersin Amacı Seramik eserlerin kamusal alandaki varlığını tarihsel açıdan irdelemek ve çağdaş seramik sanatını kamusal alanlarda daha görünür kılmak adına konsept projeler üreterek uygulamak
    Dersin İçeriği Kamusal alanlar ve çağdaş sanat hakkında okumalar, kamusal alanlar için seramik uygulama projeleri geliştirme ve uygulama çalışmaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. 3
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. 3
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. -
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. 4
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. -
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. -
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. 3
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. 5
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. 5
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster