ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Giyilebilir Sanat STA513 GÜZ-BAHAR 2+2 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Belirlenen temalara uygun sanatsal yaratım becerileri geliştirir.
    2-Farklı sanatlardan yararlanarak sanat ile moda ilişkisi kurar.
    3-Farklı malzemelerden yararlanarak yeni model geliştirme çalışması yapar.
    4-Renk, doku ve malzeme birlikteliği ile yeni yüzeyler tasarlar.
    5-Giysi dilini çözümleyerek giysiyi analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 1013030
    Toplam İş Yükü(Saat)   196
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,53 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef ve davranışları hakkında bilgi verme. K1- SAYFA: 5-20.
    2 Sanat ve moda kavramları hakkında bilgi verme. K1- SAYFA: 20-90.
    3 Giysi kavramı ve giysi dili ile iletişim kurma hakkında bilgi verme K1- SAYFA: 90-150; K4- SAYFA: 1-50.
    4 Giysi kavramı ve giysi dili ile ilgili iletişim kurma ilişkilerini örneklendirme. K4- SAYFA: 50-100; K3- SAYFA: 1-10.
    5 Giyilebilir sanata ilişkin yapılan sanatçı ve tasarımları inceleme. K3- SAYFA: 10-35.
    6 Giyilebilir sanat enstalasyonu hakkında bilgi verme, yapılan örnek tasarımları inceleme. K2-SAYFA:10-50.
    7 Derse ilişkin tasarım sürecini planlama K4-SAYFA:100-120.
    8 Tema seçimi belirleme K2-SAYFA:50-65.
    9 Tema seçimi değerlendirme K4-SAYFA:120-130.
    10 Yapılacak tasarımlar ile tasarımda kullanılacak teknik ve malzemeyi belirleme K2-SAYFA:65-95.
    11 Tasarımların belirlenen tema ve tekniğe göre uygulama çalışmaları yapılması K2-SAYFA:95-108.
    12 Tasarımların belirlenen tema ve tekniğe göre uygulama çalışmaları örneklerinin yorumlanması K2-SAYFA:108-172.
    13 Tasarımların portfolyo hazırlığı K2-SAYFA:172-190.
    14 Yapılan tasarımların değerlendirilmesi K2-SAYFA:190-220.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Arzu EVECEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. BOUCHER, F. (1967). 20,000 YEARS OF FASHION , Harry N. Abrams, New York. K2 AKTULUM, K. (2020). MODA VE METİNLERARASILIK, ÇİZGİ YAYINEVİ. K3 AKTULUM, K. (2019). METİNSEL TÜRSELLİK VE MODA Metinlerarasılık - Giysilerarasılık - Üstgiysisellik. YENİ TÜRK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARI, Ocak-Haziran. K4. EVECEN, A., ACAR, M. (2020). KÜLTÜRLE GİYDİRİLMİŞ BEDENLER, İKSAD YAYINEVİ.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Farklı sanat dallarından beslenip özgün teknik ve malzeme kullanılarak yaratıcı tasarımlarım uygulamaları yapmak.
    Dersin İçeriği Giysi tasarım süreçlerine göre belirlenen temalara uygun güncel koleksiyonlarla heykelsi formlar yaratma.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
    2 Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir. -
    3 Güncel sanat anlayışını bilir. 4
    4 Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır. -
    5 Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir. -
    6 Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur. -
    7 Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar. 5
    8 Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar. 3
    9 Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar. -
    10 Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir. 5
    11 Sanat ve tasarım kuramlarını uygular. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster