Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Rasim SARIKAYA
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Rasim Sarıkaya
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Cantek, L. (2014). Türkiye`de Çizgi Roman. İletişim Yayınları
K2. Beaty, B. (2017). Sanat Karşısında Çizgi Roman. Yapı Kredi Yayınları
K3. Bolan, B. (2003). Çizgi Roman Sanatı. Engin Yayıncılık
K4. Cantek, L. (2004). Çizgili Hayat Klavuzu. İletişim Yayınları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Cantek, L.(2004). Çizgili Kenar Notları. İletişim Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Ders kapsamında; kullanılmak istenildiğinde etkili bir anlatım sağlanması için gerekli unsurların tanıtılması, çizgi roman projesi geliştirilmesi ve geliştirilecek çizgi öykülerin görselleştirilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında, seçilen bir konu ve/veya türde bir çizgi roman çalışması yapılması, aynı konu ve/veya tür ile ilgili bir araştırma yapılması. Çizgi roman sanatının tanıtılması ve görsel anlatım aracı olarak çizgi romanda kullanılan tekniklerin gösterilmesi ve uygulamaları yer almaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklama.
|
3
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirme.
|
4
|
3
|
Çağdaş sanat anlayışını bilme.
|
-
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılma ve alan bilgilerinden yararlanma.
|
5
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirme.
|
-
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma.
|
4
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlama.
|
-
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklama.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunma.
|
4
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlama ve süreci yönetme.
|
-
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygulama.
|
-
|