Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yeni Medya nedir? Temel medya kavramları.
|
K1. Bölüm 1
|
2
|
İnsan-araç etkileşimi, kullanıcı deneyimi hakkında bilgilendirme.
|
K1. Bölüm 2
|
3
|
Yeni Medya Sanatı tarihinin yorumlanması, bugünkü durumu ve geleceği.
|
K1. Bölüm 3
|
4
|
Dijital Çağda Sanat ve Tasarımın Değerlendirilmesi.
|
K1. Bölüm 5
|
5
|
Örneklerin artırılmış gerçeklik, simülasyon, sanal oyunlar ve araçlar, etkileşimli tasarım, mobil uygulamalar, sosyal medya reklamları aracılığıyla incelenmesi.
|
K1. Bölüm 6
|
6
|
Proje Belirleme, Proje-1 (Mobil cihazlar için tasarım).
|
K2. Bölüm 1
|
7
|
Proje-1 tasarım ve uygulama süreci 1
|
K2. Bölüm 2
|
8
|
Proje-1 tasarım ve uygulama süreci 2
|
K2. Bölüm 3
|
9
|
Proje-1 kapsamında tamamlanan işlerin değerlendirilmesi.
|
K2. Bölüm 4
|
10
|
Proje-2`nin belirlenmesi ve ön çalışmaları.
|
K1. Bölüm 4
|
11
|
Proje-2 tasarım ve uygulama süreci 1
|
K1. Bölüm 7
|
12
|
Proje-2 tasarım ve uygulama süreci 2
|
K3. Bölüm 1
|
13
|
Proje-2 kapsamında tamamlanan işlerin değerlendirilmesi.
|
K3. Bölüm 2
|
14
|
Projelerin sunum değerlendirmesi ve analizi.
|
K3. Bölüm 4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Seçil Ermiş İpek
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Seçil Ermiş İpek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Erich Schmidt ve Jared Cohen.(2014).Yeni Dijital Çağ. Optimist Yayınevi.
K2. Mukadder Çakır. (2014).Yeni Medyaya Eleştirel Yaklaşımlar.Doğu Kitabevi
K3. Mutlu Binark. (2014).Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri.Ayrıntı Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Hicks, Alana. 2015. Küresel Sanat Pusulası, 21. Yüzyıl Sanatında Yeni Yönelimler. Yapı Kredi Yayınları
YK2. Michael Wilson. (2015).Çağdaş Sanat Nasıl Okunur. Hayalperest Yayınevi
|
Dersin Amacı
|
Hızla gelişen iletişim ve bilgi teknolojileri, yaşamın ve iletişimin her alanında köklü değişiklikleri beraberinde getirmiştir. Çağımızda geleneksel medyaya eklenen dijital araçlar sanat ve tasarımın içine giriyor. Dersin amacı, yeni medya ortamlarında problemler tasarlamak için yaratıcı çözümler üretmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Yeni medya ortamlarına uygun içerik ve etkileşim tasarımı oluşturmak üzere yaratıcı çözümler oluşturmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
2
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
3
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
4
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
-
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
5
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
-
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
4
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
-
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
-
|