Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş; Ders içeriği ve hedeflerinin açıklanması.
|
K1. Bölüm 2
|
2
|
Araştırma ve uygulama konularının dağıtımı ve tanıtımı 1
|
K1. Bölüm 2+4
|
3
|
Araştırma ve uygulama konularının dağıtımı ve tanıtımı 2
|
K1. Bölüm 6
YK1. Bölüm 2
|
4
|
Araştırma ve uygulama konularının dağıtımı ve tanıtımı 3
|
K2. Bölüm 1
YK1. Bölüm 3
|
5
|
1. proje; Konuların belirlenmesi ve taslakların değerlendirilmesi.
|
K2. Bölüm 2
|
6
|
Konuyla ilgili araştırma ve uygulamaların değerlendirilmesi 1
|
K2. Bölüm 4
|
7
|
Konuyla ilgili araştırma ve uygulamaların değerlendirilmesi 2
|
K2. Bölüm 5
|
8
|
Konuyla ilgili araştırma ve uygulamaların değerlendirilmesi 3
|
K3. Bölüm 1+2
YK2. Bölüm 1
|
9
|
2. proje; Konuların belirlenmesi ve taslakların değerlendirilmesi.
|
K3. Bölüm 4
|
10
|
Araştırma konularının sunumu ve uygulamaların devamı 1
|
K3. Bölüm 6
YK2. Bölüm 2
|
11
|
Araştırma konularının sunumu ve uygulamaların devamı 2
|
K4. Bölüm 1
YK2. Bölüm 3
|
12
|
Araştırma konularının sunumu ve uygulamaların devamı 3
|
K4. Bölüm 3
|
13
|
Araştırmaların ve uygulamaların nihai eleştiri ve değerlendirmelerinin devamı.
|
K4. Bölüm 4
|
14
|
Uygulamaların son eleştirisi ve değerlendirilmesi.
|
K4. Bölüm 6
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Serkan Vural
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Helen Armstrong, (2009).Graphic Design Theory: Readings from the Field (Design Briefs.
K2. Joel Katz, (2012). Designing Information: Human Factors and Common Sense in Information Design.
K3. Alex W. White, (2011). The Elements of Graphic Design (Second Edition).
K4. Stephen Few, (2006). Information Dashboard Design: The Effective Visual Communication of Data.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. David Dabner - Sheena Calvert - Anoki Casey, (2009). The New Graphic Design School: A Foundation Course in Principles and Practice.
YK2. Jason Lankow - Josh Ritchie - Ross Crooks, (2012). Infographics: The Power of Visual Storytelling.
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, Sayısal grafik teknolojileri alanında kendi uzmanlık arayışları üzerinden ilgili yazılım ve yardımcı programlarda yetkinlik kazanmalarını sağlamak. Bu yazılımlar aracılığıyla görsel iletişim ve grafik tasarımın tüm uygulama alanlarında özgün ve işlevsel çözümlemeleri hem kuramsal anlamda hem uygulama aşamasında geliştirebilecek gerekli bilgi ve tecrube birikimine sahip olmalarını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında en az bir grafik yazılım tüm yönleriyle araştırılır ve öğrenilir. Bu öğrenme sonrasında yazılım ile ilgili temel özellikleri ve çalışma prensipleri hakkında bir hızlı başlangıç kullanıcı kılavuzu ve öğretici sunum hazırlanır. Kullanımı öğrenilmiş ve araştırılmış bu yazılım kullanılarak hazırlanmış, içeriği ders esnasında belirlenmiş olan uygulama projesi hayata geçirilir. Dönem sonunda, öğrenciye verilen araştırma konusu hakkında bilimsel araştırma teknikleri dahilinde araştırma ve uygulamasını tamamlaması ve hazırladığı raporu seminer olarak sunması sağlanacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
|
-
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirir.
|
3
|
3
|
Güncel sanat anlayışını bilir.
|
-
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılır ve alan bilgilerinden yararlanır.
|
4
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirir.
|
3
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder, yeniliğe ve gelişmeye açık olur.
|
-
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlar.
|
5
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklar.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunar.
|
3
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlar ve süreci yönetir.
|
-
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygular.
|
4
|