ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Karakter ve Konsept Tasarımı STA590 GÜZ-BAHAR 3+1 S 7
    Öğrenme Çıktıları
    1-Görsel düşünme ve yaratıcı süreç ile ilgili yeni önermeler oluşturur.
    2-Güncel Sanat ve Popüler Kültür konularını inceler.
    3-Karakter tasarımının yaşamın birçok kesitindeki disiplinler arası uygulanabilirliğini açıklar.
    4-Farklı yönelimler için sınırsız düşünebilme, üretebilme ve deneyimleyebilmeyi tanımlar.
    5-Geçmişte yaratılan imajlara şekillere farklı bir gözle bakıp, onları yeniden yorumlayarak oluşturur.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12224
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje5024080
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   200
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,67 ---- (7)
    Dersin AKTS Kredisi   7
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Karakter ve Konsept tasarım yaklaşımına giriş. K1. Bölüm 2+3
    2 Konu seçimi ve uygulama projesinin nasıl yapılandırılacağına dair öğrenciyle birebir çalışma. K2. Bölüm 2
    3 Uygulama projesi için taslak önerileri ve Rapor üzerinde çalışılması. K2. Bölüm 3+4
    4 Karakter ve Konsept taslakları ve Rapor üzerinde çalışılması. K3. Bölüm 2
    5 Karakter ve Konsept taslakları üzerinde çalışma I K3. Bölüm 4+5
    6 Karakter ve Konsept taslakları üzerinde çalışma II K5. Bölüm 2
    7 Araştırma Raporu Teslimi ve ön eskiz çalışmalarının sunumu. K5. Bölüm 6
    8 Karakter ve Konsept taslakları üzerinde olgunlaştırma çalışmaları I K6. Bölüm 7
    9 Karakter ve Konsept taslakları üzerinde olgunlaştırma çalışmaları II K6. Bölüm 8
    10 Olgunlaşan Karakter ve Konsept tasarımlarının sunum şekli üzerinde çalışmalar yapılması. K7. Bölüm 3
    11 Tasarımların sunum paftaları için alternatifler geliştirmesi. K7. Bölüm 4
    12 Tasarımların sunum paftaları veyahut diğer sunum ortamları için alternatifler geliştirmesi. K4. Bölüm 3
    13 Karakter ve Konsept tasarımlarının son şekli üzerinden değerlendirmesi. K8. Bölüm 4
    14 Nihai tasarımların sunumu ve tüm sınıfça çalışmaların değerlendirmesi. K8. Bölüm 6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Şadi KARAŞAHİNOĞLU
    Dersi Verenler

    1-)10972 10972 10972

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Mehmet, N. D. (2018). Karakter Tasarımı. Epsilon Yayınevi, İstanbul. K2. Harold, B., vd. (2003). Concept Design: Works from Seven Los Angeles Entertainment Designers. Design Studio Press. K3. Seegmiller, D. (2004). Digital Character Design and Painting: The Photoshop CS Edition, Cengae Learning. K4. Kusano, Y. (2004). Super Character Design & Poses, Japan Publications. K5. Tillman, B. (2017). Creative Character Design, Routledge. K6. James, R., Sloan, S. (2015). Virtual Character Design for Games and Interactive Media, A K Peters/CRC Press K7. Crossley, K. (2014). Character Design from the Ground Up, CRC Press. K8. Mattesi, M. (2008). Force: Character Design from Life Drawing, CRC Press.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sağlam bir kavramsal altyapı üzerine temellendirilen, sektörel bazda kullanılabilecek etkili ve rekabetçi işler üretebilmek. Öğrencilerin kendi bakış açılarına göre oluşturdukları tasarımların; sinema, animasyon, video- mobil oyun, çizgi roman gibi alanlarda kullanılabilecek şekilde sunulması sağlamak.
    Dersin İçeriği -Karakter ve konsept tasarımı alanında yenilikçi düşünceler geliştirme. -Karakter tasarımında geçmiş ve günümüz arasında karşılaştırmalar yapabilme. -Denemeler yaparak illüstratif buluşlar yapabilme ve özgün karakter-konsept tasarımları üretebilme. -Tasarım ve çizim sürecine farklı yorumlar katarak yenilikçi görüntüler oluşturma. -Var olan yaklaşımların ötesinde nasıl yeni karakter ve konsept tasarımları üretilebileceği hakkında fikirler geliştirme.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster