Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Derse giriş ve tanışma. Ders hakkında ön bilgilendirme.
|
K1-15-45
|
2
|
Senaryo Yazarlığı dersine dair genel bir tanıtım, kullanılan kavramlar ve yöntemler
|
K2-27-47
|
3
|
Senaryo yazmanın kurallarına giriş ve Filmin anlatı yapısı
|
K2-47-62
|
4
|
Görsel medyada dramatik yapı. Senaryo yazma tekniği ve kuramı.
|
K1-46-68
|
5
|
Fikrin tretmana uyarlanması. Senaryo yazım formatları
|
K1-95-110
|
6
|
Görsel kısa öykü yazım uygulaması
|
K1-180-224
|
7
|
Sahnelere göre senaryo ve karakter geliştirme
|
K1-238-274
|
8
|
Sahnelere göre senaryo yazım uygulaması
|
K2-209-237
|
9
|
Senaryo formatı ve çatışma
|
K1-312-354
|
10
|
Diyalog yazma teknikleri
|
K1-355-384
|
11
|
Karakter oluşturma
|
K2-62-101
|
12
|
Sinopsis ve tretman yazma uygulaması
|
K1-386-412
|
13
|
Çekim Senaryosu yazma uygulaması
|
K1-386-412
|
14
|
Ödevlerin ve dönemin değerlendirilmesi.
|
K2-371-390
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tunç Boran
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Başol Ö. (2017) Senaryo Kitabı, İthaki Yayınevi, İstanbul.
K2 Field S. (2016) Senaryo Yazımının Temelleri, Çev. Şerif Erol, Alfa Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı öğrencilerin senaryo yazma konusunda yaratıcı düşünme biçimlerini geliştirmek. Öykü, öyküleme, görsel öyküleme, çekim, sahne, sekans, karakter geliştirme, diyalog yazım teknikleri v.s. bir film senaryosunu oluşturan unsurları kullanmaya yönelik uygulama çalışmaları yapılacaktır. öğrencilere senaryo yazma becerilerini geliştirmeye yönelik deneyim kazandırılacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Gündelik hayattan alınma gerçek bir karakteri, karakterin biyolojik-psikolojik-sosyolojik yapılanması doğrultusunda, bir kayıt cihazı (kamera) ile tanımak yoluyla, yaratıcılığı farklı bir yönde geliştirmek ve senaryo oluşturmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sanat ve tasarım alanıyla ilgili kuram, yöntem, kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklama.
|
-
|
2
|
Sanat ve tasarım eseri üretim sürecinde karşılaşacağı problemleri çözer ve yeni öneriler getirme.
|
4
|
3
|
Çağdaş sanat anlayışını bilme.
|
4
|
4
|
Farklı disiplinlerden oluşan ekip çalışmalarına katılma ve alan bilgilerinden yararlanma.
|
2
|
5
|
Sanatsal çalışmaları ulusal ve uluslararası düzeyde değerlendirme.
|
3
|
6
|
Alanıyla ilgili gelişmeleri takip etme, yeniliğe ve gelişmeye açık olma.
|
5
|
7
|
Sanat çalışmalarını eleştirel bakış açısıyla yorumlama.
|
3
|
8
|
Uzmanlık alanındaki görsel ve yazılı kaynakları, mesleki terminolojiyi ve kavramları açıklama.
|
4
|
9
|
Uzmanlık alanında edindiği bilgileri sunma.
|
-
|
10
|
Uygulamalı çalışmaları planlama ve süreci yönetme.
|
-
|
11
|
Sanat ve tasarım kuramlarını uygulama.
|
-
|