CANKIRI KARATEKIN UNIVERSITY
Bologna Information System


  • Course Information
  • Course Title Code Semester Laboratory+Practice (Hour) Pool Type ECTS
    German I YDA101 FALL 2+0 University S 2
    Learning Outcomes
    1-The students are welcome to enter personal details and goodbye.
    2-The students try to take contact with others and talk about personal and the professional.
    3-The students learn what they can do in their spare time and then judge accordingly.
    4-The students give information about themselves.
    5-The students talk about family members and their relationships in the family..
    6-The students talk about different languages ??and their language skills..
    7-The students learn what they need to ask when shopping, look for advice, ask for prices and can thus evaluate the product.
    8-The students learn the colors, things, materials un familiar forms. learn the communication objects and their application in the office know.
  • ECTS / WORKLOAD
  • ActivityPercentage

    (100)

    NumberTime (Hours)Total Workload (hours)
    Course Duration (Weeks x Course Hours)14228
    Classroom study (Pre-study, practice)12112
    Assignments0000
    Short-Term Exams (exam + preparation) 0000
    Midterm exams (exam + preparation)40122
    Project0000
    Laboratory 0000
    Final exam (exam + preparation) 60122
    Other 0000
    Total Workload (hours)   44
    Total Workload (hours) / 30 (s)     1,47 ---- (1)
    ECTS Credit   2
  • Course Content
  • Week Topics Study Metarials
    1 Die erste Stunde im Kurs: Hallo, - Länder, - Alphabet, Konjugation Singular
    2 Nach dem Beinden fragen, - Lernen des Verabschiedungsprozesses, - Diktieren des Namens
    3 Berufe kennenlernen, - Visitenkarten lessen und verstehen, - Kärtchen anfertigen, - Familienstand, - Negation mit nicht, - Präpositionen als, bei, in
    4 Gespräche üben, - Zahlen von 0 bis 100, - Alter, Wohnort, Herkunft, Arbeitgeber? Angaben geben, - Verb Konjugation Singular und Plural
    5 Über die Familie sprechen, - W-Fragen stellen, - Beantwortung der W-Fragen mit ja/nein, - Dialoge veranstalten
    6 Possesivartikel mein/dein, - Familiengeschichten notieren, - Sprachen kennenlernen, - Konjugation mit Vokalwechsel
    7 Lesemagazin, - Steckbriefe richtig zuordnen, - Foto-Storys richtig zuordnen
    8 Landeskunde, - Prominente aus deutschsprachigen Ländern kennenlernen und Ergebnisse im Kurs präsentieren, - Länder- und Städtenamen auf der Karte ergänzen
    9 ZWISCHENPRÜFUNG
    10 Beratungsgespräche, - Nach Preisen fragen und Preise nennen, - Definitiver Artikel (der, die, das)
    11 Zahlen bi seine Million, - Möbel, - Adjektive, - Personalpronomen (er, es, sie)
    12 Nach Wörtern fragen, - Um Wiederholung bitten, - Materialien, - Farben, - Formen, - Indefinitiver Artikel, - Negativartikel, - Produktinformationen, - Internetbestellungen
    13 Telefongespräche, - Artikel im Singular und Plural, - Nomen Singular und Plural
    14 Lesemagazin, - Film-Stationen, - Landeskunde, - Ausklang
    Prerequisites Non-Existent
    Language of Instruction Turkish / German
    Course Coordinator Okt. Oktay YAZICI
    Instructors -
    Assistants -
    Resources Menschen (Hueber) German as a Foreign Language (A 1.1, Modules 1-2)
    Supplementary Book Menschen (Hueber) regarding the German language as a foreign language (Workbook, A 1.1, 1-2 Modules), CD, dictionary, the web page of the book and other Internet issues.
    Document -
    Goals To understand the spoken and written in the beginners` area in the foreign language, apply the correct technique of writing foreign language properly and accordingly to summarize a text to understand and be able to express themselves understood in the respective foreign language.
    Content 2 - Nach dem Befinden fragen, - Lernen des Verabschiedungsprozesses, - Diktieren des Namens 3 - Berufe kennenlernen, - Visitenkarten lesen und verstehen, - Kärtchen anfertigen, - Familienstand, - Negation mit nicht, - Präpositionen als, bei, in 4 - Gespräche üben, - Zahlen von 0 bis 100, - Alter, Wohnort, Herkunft, Arbeitgeber? Angaben geben, - Verb Konjugation Singular und Plural 5 - Über die Familie sprechen, - W-Fragen stellen, - Beantwortung der W-Fragen mit ja/nein, - Dialoge veranstalten 6 - Possesivartikel mein/dein, - Familiengeschichten notieren, - Sprachen kennenlernen, - Konjugation mit Vokalwechsel 7 - Lesemagazin, - Steckbriefe richtig zuordnen, - Foto-Storys richtig zuordnen 8 - Landeskunde, - Prominente aus deutschsprachigen Ländern kennenlernen und Ergebnisse im Kurs präsentieren, - Länder- und Städtenamen auf der Karte ergänzen 9 ZWISCHENPRÜFUNG 10 - Beratungsgespräche, - Nach Preisen fragen und Preise nennen, - Definitiver Artikel (der, die, das) 11 - Zahlen bi seine Million, - Möbel, - Adjektive, - Personalpronomen (er, es, sie) 12 - Nach Wörtern fragen, - Um Wiederholung bitten, - Materialien, - Farben, - Formen, - Indefinitiver Artikel, - Negativartikel, - Produktinformationen, - Internetbestellungen 13 - Telefongespräche, - Artikel im Singular und Plural, - Nomen Singular und Plural 14 - Lesemagazin, - Film-Stationen, - Landeskunde, - Ausklang
  • Program Learning Outcomes
  • Program Learning Outcomes Level of Contribution
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster