ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I ATA101 GÜZ 2+0 Üniversite Z 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk inkılabının amacını, temel kavramlarını ve kaynaklarını inceler.
    2-Osmanlı İmparatorluğu`nda Batılılaşma hareketlerini inceler.
    3-Osmanlı Dağılma Dönemi siyasal ve sosyal gelişmelerini inceler.
    4-Mondros Mütarekesi, Anadolu?nun işgali ve Kurtuluş Savaşı?nı inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40155
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60155
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   52
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     1,73 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Osmanlı klasik düzeninde değişim ve gerileme. Fransız Devrimi ve Osmanlı Devleti?ne Etkileri. K-1 BÖLÜM 2-3
    2 Osmanlı Modernleşmesi K-6-Bölüm Bölüm 1
    3 Osmanlı`da siyasal hareketler K-1 Bölüm 12
    4 II. Meşrütiyet`in ilanı K-3 Bölüm-1
    5 II.Meşrutiyet Dönemi fikir hareketleri K2 Bölüm 3-4-5
    6 Birinci Dünya Savaşı ve Osmanlı İmparatorluğu?nun parçalanması K-4 Bölüm 1
    7 Mondros Mürarekesi?nin imzalanması ve Anadolu?nun işgali. K-4 Bölüm 1
    8 Mütareke Ortamında Cemiyetler;Mütareke Döneminde Mustafa Kemal Paşa K-4 Bölüm 2
    9 Direniş Cemiyetlerive Kuva-yı Milliye. Atatürk?ün Samsun?a çıkışı. Genelgeler ve Konreler Dönemi. J-4 Bölüm 3
    10 Son Osmanlı Mebusan Meclisi?ninToplanması ve Misak-ı Milli?nin ilanı. Ankara?da TBMM?nin açılışı. K-6 Bölüm 1
    11 Ankara?da TBMM?nin açılışı. TBMM?nin yapısı. K-6 Bölüm 1
    12 Kurtuluş Savaşı?nda Cepheler K-6 Bölüm 2
    13 TBMM Hükümeti?nin dış politikası K-7 Bölüm 1
    14 Lozan Konferansı ve Lozan Barış Antlaşaması K-8 Bölüm 1-2-3-4-5
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Ebubekir Keklik, Öğrt. Gör. İsmail Kalaycı, Öğrt. Gör.Dr. İsa Yıldırım, Öğrt. Gör. Engin Deniz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Berkes, N. (2002) Türkiye?deÇağdaşlaşma, YapıKrediYayınları: İstanbul. K2. Safa, P. (2010) Türk İnkılabınaBakışlar, Atatürk AraştırmaMerkezi: Ankara. K3. Lewis, B. (2000). Modern Türkiye?ninDoğuşu, Türk TarihKurumu: Ankara K4.Tansel, S. (1978) Mondros?tanMudanya?ya Kadar, C. I, Milli EğitimBasımevi: Ankara. K5. Tansel, S. (1978) Mondros?tanMudanya?ya Kadar, C. II, Milli EğitimBasımevi: Ankara. K6. Tansel, S. (1978) Mondros?tanMudanya?ya Kadar, C. III, Milli EğitimBasımevi: Ankara. K7. Tansel, S. (1978) Mondros?tanMudanya?ya Kadar, C. IV, Milli EğitimBasımevi: Ankara. K8.Şimşir B. (2012) LozanGünlüğü, Bilgi Yayınevi: Ankara.
    Yardımcı Kitap Nutuk, Mustafa Kemal ATATÜRK,
    Dersin Amacı Osmanlı Devleti?nin Dağılma Döneminive Türk Kurtuluş Savaşı?nı öğrenmek.
    Dersin İçeriği OsmanlıDağılmaDöneminive Türk KurtuluşSavaşı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Etkilive empatik iletişim becerilerini geliştirir 4
    2 Sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler 3
    3 Analitik ve eleştirel düşünceile konuları değerlendirir 3
    4 Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar 4
    5 Bilişim teknolojilerini etkili ve etik kurallara uygun kullanır 4
    6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 4
    7 Tarihi olaylar hakkında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
    8 Tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster