ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kritik Düşünce ve Problem Çözümü OSD108 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Olgulara ilişkin yargıda bulunmak için kritik düşünme becerisini kullanır.
    2-Olguları tarafsız ve akılcı analiz etmede eleştirel düşünme standartlarını uygular.
    3-Olguları doğru tanımlamayı zorlaştıran tutarsızlıkları ve düşünce bozukluluklarını tespit etmede kritik düşünme becerilerini kullanır
    4-Problemler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları analiz eder.
    5-Problemi tanımlamak ve çözmek için problem çözme becerilerini geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   129
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,3 ---- (4)
    Dersin AKTS Kredisi   4
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Düşünme Nedir? K1- BÖLÜM-1
    2 Aydınlanma Nedir? K1- BÖLÜM-2
    3 Kritik Düşünme Nedir? K2- BÖLÜM-1
    4 Kritik Düşünme Becerileri Nelerdir? K2-BÖLÜM-2
    5 Kritik düşünmenin standartları nelerdir? K2- BÖLÜM-5
    6 Akıl yürütme biçimleri nelerdir? K2- BÖLÜM-9
    7 Problem çözme süreçleri nelerdir? K2- BÖLÜM-8
    8 Karar verme ne demektir? Karar verme süreçleri nelerdir? K2- BÖLÜM-10
    9 Etik karar verme ne demektir? Etik karar verme ilkeleri nelerdir? K2- BÖLÜM-14
    10 Olgu tartışması-I K2. S.20-21
    11 Olgu tartışması-II K2. S. 41-43
    12 Olgu tartışması-III K2. S. 65-66
    13 Olgu tartışması-IV K2. S. 217-219
    14 Olgu tartışması-V K2. S. 379-381
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kemal DİL, Doç. Dr. Satı DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Nosich M.G. (2012). Eleştirel Düşünme Rehberi Çev: Birsen Aybek., Anı Yayıncılık, Ankara. K2. Paul, R. & Elder, L. (2012). Critical thinking: Tools For Taking Charge of Your Learning and Your Life, Pearson Education, USA.
    Yardımcı Kitap YK1. Carroll, R.T. (2007). Teaching criticalthinking. [Online] Available: http://www.skepdic.com/essays1 YK2. Johnson, A.P. (2000). Upand out: using creative and critical thinking skills to enhance learning. Boston: Ally &Bacon, USA.
    Dersin Amacı Bu ders, bilginin hızlı bir biçimde üretildiği ve paylaşıldığı bir dünyada sorgulayıcı ve seçici olabilmeyi, birçok kaynaktan elde edilen bilgi toplayabilmeyi, kritik düşünme süreçlerini kullanarak değerlendirme yapabilmeyi; eğitim-öğretim ortamlarında kritik düşünme tutumu geliştirebilmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini düşünme, aydınlanma, kritik düşünme, kritik düşünme becerileri, kritik düşünme standartları, akıl yürütme biçimleri ve problem çözme ilkeleri oluşturmuştur.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster