ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilim ve Teknoloji Tarihi OSD111 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Değişen sosyal olayların zaman içinde bilimi nasıl şekillendirdiğini analiz eder.
    2-Bilim ve teknoloji arasındaki farkı yorumlar.
    3-Bilim ve teknolojideki gelişmeleri analiz eder.
    4-Etkili iletişim kurar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   96
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,2 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarih Öncesi Çağlarda Bilim ve Teknoloji-I K1- S:2-27
    2 Tarih Öncesi Çağlarda Bilim ve Teknoloji-II K1- S:2-27
    3 Antik Yunan (Helenistik Çağ) Bilim ve Teknoloji K1-S:28-55
    4 Roma Döneminde Bilim ve Teknoloji-I K1-S:56-77
    5 Roma Döneminde Bilim ve Teknoloji-II K1-S:56-77
    6 Orta Çağ`da Bilim ve Teknoloji-I K1-S:78-111
    7 Orta Çağ`da Bilim ve Teknoloji-II K1-S:78-111
    8 Türkler` in İslamiyet`e Giriş Döneminde Bilim ve Teknolojiye Etkileri-I K1-S:112-140
    9 Türkler` in İslamiyet`e Giriş Döneminde Bilim ve Teknolojiye Etkileri-II K1-S:112-140
    10 Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Bilim ve Teknoloji K1-S:141-179
    11 Osmanlılarda Bilim ve Teknoloji-I K1-S:180-209
    12 Osmanlılarda Bilim ve Teknoloji-II K1-S:180-209
    13 Yeni Çağda Batıda Bilimin Gelişimi ve Cumhuriyet Döneminde Türkiye`de Bilim-I K1-S:210-232
    14 Yeni Çağda Batıda Bilimin Gelişimi ve Cumhuriyet Döneminde Türkiye`de Bilim-II K1-S:210-232
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ali YİĞİT
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yörükoğulları, E., Orhun, Ö., Topdemir, H.G.& İhsanoğlu, E. (2013). Bilim ve Teknoloji Tarihi, Anadolu Üniversitesi Yayınları. K2. Bayraktar, M. (2012). İslam da Bilim ve Teknoloji Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı yayınları, 7. Baskı. K3. Doğan, M. (2013). Bilim ve Teknoloji Tarihi, Anı Yayınları 2. Baskı.
    Yardımcı Kitap YK1. Sezgin, F. (2015). Bilim Tarihi Sohbetleri, Timaş Yayınları, 7. Baskı.
    Dersin Amacı Öğrencilere bilim ve teknoloji tarihini öğreterek, öğrencilerde tarihsel ve kültürel kimlik oluşturmasına yardımcı olmak, bilim ve teknoloji sevgisini aşılamak, bilimin ve teknolojinin yapısı hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Tarih Öncesi Çağlarda Bilim ve Teknoloji; Antik Yunan ve Helenistik Çağdaki Bilim ve Teknoloji; Roma Döneminde Bilim ve Teknoloji; Orta Çağ`da Bilim ve Teknoloji; Türkler` in İslamiyet`e Giriş Döneminde Bilim ve Teknolojiye Etkileri; Rönesans ve Aydınlanma Döneminde Bilim ve Teknoloji; Osmanlılarda Bilim ve Teknoloji; Yeni Çağda Batıda Bilimin Gelişimi ve Cumhuriyet Dönemin` de Türkiye`de Bilim.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Etkili ve empatik iletişim becerilerini geliştirir -
    2 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler -
    3 Analitik ve eleştirel düşünce ile beraber konuları değerlendirir -
    4 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar -
    5 Bilişim teknolojilerini etkili ve etik kurallara uygun kullanır -
    6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster