ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sözlü ve Yazılı Kompozisyon OSD124 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 2
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yazma işleminin adımlarını kullanır.
    2-Farklı kompozisyon türlerini ayırt eder.
    3-Anlatım teknikleriyle paragraflar ve kompozisyonlar yazar.
    4-Metinleri düzenler.
    5-Yazma sürecinde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler15166
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   73
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,43 ---- (2)
    Dersin AKTS Kredisi   2
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kompozisyonun tanımı ve özellikleri K1-BÖLÜM-1
    2 Anlatım süreçlerinde kompozisyonun önemi K1-BÖLÜM-2
    3 Kompozisyona hazırlık: Okuma K1-BÖLÜM-3
    4 Kompozisyona hazırlık: Dinleme K1-BÖLÜM-4
    5 Fikir oluşturma K1-BÖLÜM-5
    6 Taslak metin oluşturma K1-BÖLÜM-6
    7 Ana fikir cümlesi, giriş, gelişme ve sonuç paragrafları K1-BÖLÜM-7
    8 Açıklayıcı kompozisyon: Detayların ve örneklerin organizasyonu K1-BÖLÜM-8
    9 Betimleyici kompozisyon. İnsanları betimleme K1-BÖLÜM-9
    10 Betimleyici kompozisyon. Yerleri betimleme K1-BÖLÜM-10
    11 Farklı sözcük ve yapılarla anlatım, hata analizi K1-BÖLÜM-11
    12 Öyküleyici kompozisyon K1-BÖLÜM-12
    13 Yazılı kompozisyon uygulamaları K1-BÖLÜM-13
    14 Sözlü kompozisyon uygulamaları K1-BÖLÜM-14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Fikret Kedersiz, Dr. Öğr. Gör. Kazım Çandır, Dr. Öğr. Gör. Adem Arslan, Öğr. Gör.Bestami Bilge, Öğr. Gör. Mustafa Alan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Aktaş, Ş. & Gündüz, O. (2013). Yazılı ve Sözlü Anlatım: Okuma-Dinleme Konuşma-Yazma. Akçağ Yayınları, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Öner, S. (2005). Örneklerle Kompozisyon, Düzenli Yazma ve Konuşma Sanatı. Yuva Yayınları, İstanbul. YK2. Özdemir, E. (2002). Sözlü-Yazılı Anlatım Sanatı (Kompozisyon). Remzi Kitabevi, İstanbul. YK3. Gülsoy, M. (2011). Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık, Kurmacanın Bilinen Sırları ve İhlal Edilebilir Kuralları. Can Yayınları, İstanbul. YK4. Yazım Kılavuzu (2012). Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara.https://www.tdk.gov.tr/tdk/kurumsal/yazim-kilavuzu/
    Dersin Amacı Öğrencilerin kendilerini ifade etmedeki eksikliklerinin giderilmesi ve kendisini rahat ve doğru ifade eden bireyler olmalarına olanak sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Yazılı ve sözlü kompozisyonun teori ve uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Etkili ve empatik iletişim becerilerini geliştirir -
    2 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler -
    3 Analitik ve eleştirel düşünce ile beraber konuları değerlendirir -
    4 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar -
    5 Bilişim teknolojilerini etkili ve etik kurallara uygun kullanır -
    6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster