ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Filmlerle ve Romanlarla İngilizce OSD130 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Belirlenen bir konu hakkında kişisel görüşünü sözlü olarak ifade eder.
    2-Verilen bir olay için teknik kullanır.
    3-Verilen bir olayı farklı şekilde yazar.
    4-Film ile kitabı karşılaştırır.
    5-Bir filmin ya da romanın konusunu anlatır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler202612
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   93
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,1 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Film ve roman incelemelerinde kullanılan kavramların tanımlanması. (Tema, yan temalar, karakterler [ana karakter-antagonist], olay örgüsü) K1-s:1-40.
    2 Edebi metinlerde kavramlar: motif, sembol, metafor, dil seçimi. K1-s:40-80.
    3 Edebi metinlerde kavramlar: sezdirme, tekrar, geriye-dönüş, ironi. K2-s:1-38.
    4 Geçmişte yaşanmış olayların anlatılması. Filmde ve kitapta geçen olayların karşılaştırılması. K2-s:39-76
    5 Yaratıcı yazma: filmin devamındaki olası olayları gelecek zaman kipinde yazma. K3-s:1-32.
    6 Tartışma: Filmde ve kitapta edebi kavramların işlenişi. K3-s:33-64
    7 Not tutma teknikleri. K4-s:1-35.
    8 Kitap ve filmi karşılaştırarak bir incele yazısı yazma. K4-s:36-70.
    9 Olay örgüsünü geniş zaman kipinde özetleme. K5-s:1-45.
    10 Yaratıcı yazma: hikâyeye yeni bir sahne yazma. K5-s:46-90
    11 Koşul cümleleri-I: Filmde gelişen olayları tahmin etme. K6-s:1-40
    12 Koşul cümleleri-II: Sen olsan ne yapardın?/ Hikayenin sonunu tekrar yazma. K6-s:41-80
    13 Sahne: Öğrenciler tarafından yazılan/eserlerden seçilen sahnelerin öğrenciler tarafından teatral gösterimi. K7-s:1-100
    14 Kitaptan uyarlanmış filmler: Öğrenci sunumları K7-s:1-100
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Abdulkadir Gökmen, Ayşe İrem Kütükoğlu, Hatice Kızılkaya, Hikmet Uluğ, Oktay Yazıcı, Rabia Aksoy Arıkan, Salih Potukoğlu, Seda Yazıcı Köksal, Seda Yılmaz Saka, Selahattin Evren, Zeynep Maden
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. London, J. (2019). The Call of the Wild: Penguin Readers Level-2. K2. Shalley, M. (2008). Frankenstein: Pearson Graded Readers: Level-3. K3. Dahl, R. (2021). Charlie and the Chocolate Factory: Penguin Ladybird Readers Level-3. K4. Fitzgerald, F.S. (2019). The Great Gatsby: Penguin Readers Level-3. K5. Wilde, O. (2020). The Picture of Dorian Gray: Penguin Readers Level-3 K6. Austen, J. (2020). Pride and Prejudice: Penguin Readers Level-4 K7. Ders notları
    Yardımcı Kitap YK1. https://teachwithmovies.org/
    Dersin Amacı Bu ders, edebi eserleri ve bu eserlerden uyarlanmış filmleri kullanarak öğrencilerin, not tutma, yaratıcı yazma, İngilizce sunum yapma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
    Dersin İçeriği Film ve roman incelemelerinde kullanılan kavramların tanımlanması. Edebi metinlerde kavramlar: Geçmişte yaşanmış olayların anlatılması. Filmde ve kitapta geçen olayların karşılaştırılması. Yaratıcı yazma: filmin devamındaki olası olayları gelecek zaman kipinde yazma. Filmde ve kitapta edebi kavramların işlenişi. Not tutma teknikleri. Kitap ve filmi karşılaştırarak bir incele yazısı yazma. Olay örgüsünü geniş zaman kipinde özetleme. Yaratıcı yazma: hikâyeye yeni bir sahne yazma. Koşul cümleleri I-II
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Etkili ve empatik iletişim becerilerini geliştirir -
    2 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler -
    3 Analitik ve eleştirel düşünce ile beraber konuları değerlendirir -
    4 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar -
    5 Bilişim teknolojilerini etkili ve etik kurallara uygun kullanır -
    6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster