ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Müze Okuryazarlığı OSD139 GÜZ-BAHAR 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Müze eğitimini ve çocukluk dönemindeki önemini açıklar.
    2-Çocukluk ve gençlik döneminde eğitsel amaçlı yararlanılabilecek müzeleri örneklendirir.
    3-Çocuklar ve yetişkinler için eğitici müze etkinlikleri hazırlar.
    4-Kültürel aktarımın öneminin farkına varır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje2011212
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011212
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   92
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     3,07 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve ders hakkında genel bilgi. Müze eğitimi nedir? K1, s.12-24
    2 Müze eğitiminin ilkeleri ve amaçları nedir? (sanat müzeleri, doğa tarihi müzesi, bilim müzesi, tarihi evler) K1, s.12-24
    3 Gelişim döneminde müzelerden yararlanmanın önemi. K1, s-.25-66
    4 Bilim müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi K1, s-.25-66
    5 Doğa tarihi müzelerinin özellikleri ve eğitimdeki önemi K1, s-66-76
    6 Özel amaçlı müzelerin özelikleri, örnekleri ve eğitimdeki önemi (sanal müze turu) K1, s-66-76
    7 Müze etkinlikleri hazırlama (Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)-I K1, s-76-97
    8 Müze etkinlikleri hazırlama(Gezi öncesi) (Gezi sırası) (Gezi sonrası)-II K1, s-76-97
    9 İletişim Müzesi(Müzeler Günü) K1, s- 97-110
    10 Çankırı Müzesi K1, s- 97-110
    11 Çamaşırhane Müzesi K1, s-110-122
    12 Müze etkinliklerine ait raporların sunulması-I K1, s-110-122
    13 Müze etkinliklerine ait raporların sunulması-II K1, s-110-122
    14 Genel değerlendirme -
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Nuray ZAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. İlhan, Ç.A. & Artar, M. (2019). Müze Eğitimi
    Yardımcı Kitap YK1. Gartenhaus, A.R. (2000). Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. Çev. Ruhiser Mergenci, Bekir Onur. Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:7, Ankara YK2. Güler, T. (2005). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretmen Kaynak Kitabı. Ankara: Mobilsoft Yayınları YK3. Güler, T. (2007). Ekoloji temelli bir öğrenme çevresi yaratma. TÜBİTAK Palandöken Dağları ve Sarıkamış. YK4. Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkisi. Eğitim ve Bilim. 34(151). 30-43 YK5. Haktanır, G. (2007). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi. Türkiye Çevre Vakfı Yayını No: 178, Ankara, 11-34.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin müzelerin gelişen ve değişen tanımını öğrenmeleri, müze kültürünün oluşturulması, müzeleri çalışma, eğitim ve eğlence amacıyla kullanmak, böylece müze konusunda toplumdaki bireylerde çok erken yaşlarda başlayan ve yaşam boyu devam edecek olan bir farkındalık yaratmaktır.
    Dersin İçeriği Müzelerin önemini anlayarak, müze kültürünün oluşturulması ve kültürün aktarımının sağlanması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Etkili ve empatik iletişim becerilerini geliştirir -
    2 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler -
    3 Analitik ve eleştirel düşünce ile beraber konuları değerlendirir -
    4 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar -
    5 Bilişim teknolojilerini etkili ve etik kurallara uygun kullanır -
    6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster