ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Turizm İşletmelerinde Etik CTU113 GÜZ 2+0 Z 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ahlak ile etik arasındaki farklılıkları açıklar.
    2-Mesleki etik değerlerini kavrar.
    3-Turizm sektöründe üretim ve etik kuralları ilişkisini kurar.
    4-Etik ilkelerini ve etik davranışın toplumsal etkenlerinden; kültür, değerler, normlar, görgü kurallarını açıklar.
    5-Turizm sektöründe pazarlama ve etik kuralları ilişkisini kurar.
    6-Etik sistemlerinden amaçlanan sonuç etiğini açıklar.
    7-Etik sistemlerinden toplumsal sözleşme etik sistemini kavrar.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Hıdır Harbalıoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Uçkun G., Uçkun S., Latif H., (2004), Turizmde Etik, Sakarya Kitabevi.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin etik kavramının kuramsal temellerini ve etik dışı davranışların toplumsal etkenlerini bilerek mesleki etik değerlerini kavramalarını ve turizm sektöründe sosyal sorumluluğun önemin farkında olarak hizmet kalitesi ve etik kuralları ilişkisini kurmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Etik kavramının tanımı, Etik davranışın toplumsal etkenleri, Ahlak ile etik arasındaki farklılıklar, Etik ilkeleri, Etik davranışın toplumsal etkenlerinden kültür, değerler, normlar, görgü kuralları, Etik sistemleri, Etik sistemlerinden amaçlanan sonuç etiği, Etik sistemlerinden kural etiği, Etik sistemlerinden toplumsal sözleşme etik sistemi, Turizm işletmelerinin sosyal sorumlulukları, Turizm işletmelerinin etik yönü, Turizm işletmelerinde etik olmayan davranışlar, Turizm işletmelerinde yöneticilerin çalışanlara ve konuklara karşı etik sorumlulukları, Turizm işletmelerinde misafir hakları ve şikâyetleri.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster